Ugnsrengöring?

Nera

Trådstartare
Lägger tråden här, tror att ni Seniorer har sörre koll på det här...

Nu är min ugn skitig, och då använder jag små ord för att beskriva fallet... :crazy:
Har prövat lite olika rengöringsmedel men ingenting tycker jag funkar riktigt bra... och om inte annat så blir det ju sådana ofantliga mängder med skum av dem så det är rent omöjligt att lyckas få bort allting.. :o
Så har någon något husmorsknep att dela med sig av till mig? Jag vill ha en rent skinande ugn igen!
 
Sv: Ugnsrengöring?

Stryk ut ett lager såpa i hela ugnen och sätt den på 100 grader.
När den är uppe i 100 grader stänger du bara av och låter den stå med stängd lucka tills den svalnat igen. Eller åtminstone så mycket så att du kan torka av såpan utan att bränna dig... ;)

Luktar gott gör det också! :d
 
Sv: Ugnsrengöring?

Om såpa inte funkar... Mr. Muscles ugnsrengöring. Definitivt inte miljövänlig och du får hålla andan när du sprayar ugnen men ack så effektivt.
 
Sv: Ugnsrengöring?

Rekommenderar också såpa helt klart överlägset, dessutom lite mer miljövänligt jämfört med skumtyperna och det är ju aldrig fel!:)
 
Sv: Ugnsrengöring?

Hade en riktigt rejäl inbränd ganske stor fläck i botten på min ugn som inte gick bort med vare sig såpa, ungnsrengöring eller MrMuscle. Provade Cilit Bang som tog bort lite när jag följde instruktionerna. Provade sedan att hälla på en liten 'sjö' på fläcken och lät det vara över natten och då försvann ganska mycket. Har för mig att det tog 3 sådana behandlingar innan allt var borta. Det var den 'gamla' Cilit bang, inte den nya som de gör reklam för nu.
 
Sv: Ugnsrengöring?

Hade en riktigt rejäl inbränd ganske stor fläck i botten på min ugn som inte gick bort med vare sig såpa, ungnsrengöring eller MrMuscle. Provade Cilit Bang som tog bort lite när jag följde instruktionerna. Provade sedan att hälla på en liten 'sjö' på fläcken och lät det vara över natten och då försvann ganska mycket. Har för mig att det tog 3 sådana behandlingar innan allt var borta. Det var den 'gamla' Cilit bang, inte den nya som de gör reklam för nu.

Har också användt den lila Cilit Bang, den gjorde verkligen susen....
 
Sv: Ugnsrengöring?

Med reservation för att jag inte haft att göra med riktigt vidrigt skitiga ugnar.....

Ugnsrengöring som inte funkar första gången sprejar jag på över natten och torkar bort nästa morgon. Borde vara samma sak med såpan - längre verkningstid hjälper.
Är det riktigt ingrott kan det behövas ett par nätter. Men rent blir det. Trägen vinner, liksom.....
 
Sv: Ugnsrengöring?

Haha, det verkar ju faktiskt som att jag hade rätt med mina fördomar med för oj vad många bra tips jag har fått :)



Alla: Jag tar nog och testar med såpa, varm ugn och sedan torkar bort till att börjar med. Om det funkar så blir ingen gladare än jag, annars får jag nog gå på med det tunga artilleriet med cillit bang och se om det hjälper...
Tack för alla tips:bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 272
Senast: tara
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 929
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan För drygt ett år sen flyttade jag med häst till Skåne och fick pga. tättbebyggelsen vänja mig vid att rida på lite mer begränsat område...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 730
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 219
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp