UELN nummer vid tillägsregistrering?

valegro

Trådstartare
Jag ska tillägsregistrera min connemara i Sverige och då ska man fylla i UELN nummer i ansökan. Men jag vet inte om det är chipnumret eller vad det är?tacksam för svar.
 
Jag ska tillägsregistrera min connemara i Sverige och då ska man fylla i UELN nummer i ansökan. Men jag vet inte om det är chipnumret eller vad det är?tacksam för svar.
Nej, det är inte samma som chipnumret. Det borde finnas ett nummer någonstans i passet som heter UELN. UELN kan beskrivas som ett europeiskt registreringsnummer som hästen behåller hela livet, parallellt med nationella registreringsnummer. Hittar du inget sånt kan du nog hoppa över det, eftersom passet ändå ska skickas in till avelsorganisationen vid tilläggsregistrering.
 
Så här ser det ut i passet så då borde det vara det översta numret.
 

Bifogade filer

  • 08425362-8772-4339-8F4B-E30232BD57CC.webp
    08425362-8772-4339-8F4B-E30232BD57CC.webp
    79,8 KB · Visningar: 47

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 261
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: Jahopp
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 835
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp