Sv: Udden!

kl

Jag och min Kamel är också mycket nöjda med dagen :)
Udden är ju en jättetrevlig o välorganiserad tävlingsplats med en kanonfin terrängbana.

Dressyren var ok, jag var inte så imponerad själv men enligt ögonvittnen såg det ändå bra ut och domaren verkade hålla med för det blev 45 straff.
Hoppningen är jag jättenöjd med, avspänd häst och felfritt.

Och terrängen var bara :love: :love: :love:
Allt var så enkelt, felfritt och inom tiden. Bara för mig att styra och gasa så sköter Kamel resten på ett bra sätt.
Med de resultaten räckte det till en andraplats totalt i lättklassen :) perfekt genrep inför lagSM nästa helg!

Helnöjda med dagen. Vilket väder! Regn överallt runt om och så hade vi sol, sol och sol. Härligt! T-shirt hela dagen. :idea:

Tilda kollade på lördagkvällen vilket program det var, 2010, :o.Ooops det har hon inte ridit ännu, intensiv träning. Några frågor finns fortfarande efter att jonm ridit, domaren visste inte heller så ryttarna fick rida som de ville. (Om det ska vara förlängda galoppsprång eller ej, på halvbågarna).
Nåja Dumle blev spänd, skyggade för tyngderna på dressyrstaketet och ryttaren kom ut skitbesviken. Hon fick 57 straff så katastrof var det inte med den hästen.
Nollade hoppningen, som var bra byggd, och med mur, trippel och vattenmatta.
Terrängen gick bra till 14b där Dumle hoppade konstigt och ryttaren tappade stigbyglarna, ryttaren fick klara sej utan dem i mål, felfri på hinder men det gick i ganska kort galopp spec på slutet så tidsfel bör det vara.

Nöjda med dagen förutom 2 saker.
1) När vi hade tid att äta hade man stängt grillen. Vi var många som saknade maten. De blev sura när vi kom en efter en och frågade. De hade inte förstått att vi inte hade tid innan.
2) Pga maten stack vi direkt så något resultat fick vi inte veta. Lite roligt att när jag frågade efter resultatet var det inte riktigt klart (enl ÖD) men man hade prisutdelning. :angel: Om man nu har brister i res.redovisningen på plats kan man ju hoppas på att man publ snabbt på nätet. :p

KL
Grattis Raider! Vad roligt för er!!
Ek3n: Synd med bilen men roligt att det gick så bra i terrängen!

Det var en underbar dag, med fint väder, bra banor, fantastiska dressyrdomare! Behöver jag säga att mina hästar gick bra?;):love:

Stora bläs-Musse fick faktiskt till det i sin debutant dressyr. Svarade fram men var ändå hyfsat ihop med huvudet i någorlunda position;) Domaren var nöjd och gav 66%! Trodde inte mina öron men det är väl bara att tacka och ta emot! Hoppningen hittade vi även där lite bjudning så att jag slapp bära runt honom. Tror att han var väldigt nöjd med att slippa de tunga gräsbanor som det har hoppats på på sista tiden... Ett litet strunt pet, men det är sak samma. I terrängen stod han emot som sjutton de första 5-6 hindrerna. Jag han tänka att hur sjutton ska jag orka få runt honom om han fortsätter så här... När banan vände hemåt hände något och han slog plötsligt på turbon! Sen bara flög vi:love: Har nog aldrig varit så nöjd efter en debutant terräng förut;) Nolla på hinder och 10 tidsfel. Känns väldigt bra att han själv började bjuda och nästan blev lite stark mot hinder, kan ju säga att det var en MYCKET nöjd häst som kom i mål!

Lilla Coracon var jätte duktig i sin lättklass dressyr. Roligt program det där 2010! Första gången kunde hon slappna av och börja släppa fram sin trav ordentligt. Vi var jättenöjda med henne! Snart kan man börja rida med lite mer tryck och då blir det nog riktigt bra:love: Lite snålt tyckte jag 63% men, men så är det. Hoppningen nollade hon. Terrängen var hon kalasfin! Inget är svårt för den hästen! Ett par tidsfel, men jag vill absolut inte stressa med henne än. Hon är så pass orutinerad att hon måste få en chans att hitta sin galopp och vänja sig vid att hoppa i ett högre tempo. Framförallt vänja sig vid de olika typ hindrena... Dock har hon inför sin 4:e terrängrunda lärt sig vad det betyder när man står vid starten:p Jag hade lite att kämpa med där om man säger så! Hon ville helst ge sig iväg så fort vi kom ner dit och då var det 2-3 minuter kvar. Så det blev lite skutt och försök att sticka iväg innan vi fick start signal...

Grattis!

Jag har en bild på dig:D Eller två, men bara en bra:p

31590873.jpg

:laugh:

Liknande trådar

Fordon Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris. Men...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
958
Senast: Dunet
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag skulle vilja ha en svart takkrona i mitt vardagsrum 😄 Har googlat lite men det finns så mycket och lika många suspekta hemsidor. Tar...
2
Svar
21
· Visningar
1 204
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar