Sv: Udden!

Så himla synd bara att man måste trängas på samma helg med tävlingarna...jag menar, VARFÖR förstår inte arrangörerna att man är villig att åka 20-30 mil för en tävling o synkar sig lite???

Roligt då kanske vi ses! Min pålle är ju svår att missa;)

KL
Jahapp imorgon var det då dags! Som vanligt så blir det ingen sovmorgon när man har med sig två hästar;) Dock är vi mycket glada att bara ha en timma att köra från oskarshamn, så förhoppningsvis blir det några timmars sömn iaf. Första start vid ca 10 över 8 och sen nästa vid 10 i 10. Så det kommer gå i ett på förmiddagen, vilket är rätt skönt för då kan jag ägna lunchen åt att lära mig banorna:p

Ja det kanske vi gör :) Startar ju inte jättelångt efter dig i 90

Skulle behöva lite hjälp att tyda proppen:
Det står ju dels att banvisning sker enligt tidsplan (alltså vid 10.00) och att den öppnas 30 min före klass 2(vilket blir 12.30), innebär det alltså att banan är öppen till häst både vid 10 och 12.30? :p

fråga till alla - när framhoppningen är på gräs men själva hopprovet är på grus, brukar ni brodda då?

Om jag ahr fattat det rätt så är banvisningen vid 10 "normal", alltså utan häst;) sedan en halvtimme innan start får man gå banan med hästen.

Är det hopptävling brukar jag brodda om framhoppningen är på gräs. När det är fälttävlan hoppar jag så pass få språng samt att det är så lågt, så då brukar jag oftast inte brodda. Beror ju lite på om hästen är känslig för underlag också.

kl

men hur fasen ska jag hinna gå terrängbanan då, när jag rider dressyren 20 i 10? vill ju gärna gå den visad till fots då det är min livs andra fälttävlan.. :crazy:

Det är min andra också :D förra gången skrittade jag bara banan (som man denna gången gör vid halv ett om man är med i 90 klassen) och det tyckte jag räckte gott, antar att banan inte kommer skilja sig jättemkt från förra gången och då skulle man i princip kunna endast leta hinder när man är på banan :) Men som jag förstår iaf så får man ju gå banan till fots hela tiden under tävlingen, bara att man måste hålla koll så att man inte är ivägen :)

elinlowenberg: Man får alltså inte gå banan till fots innan 10 då? För jag menar, man får väl göra det när som sen, bara man håller sig undan?

Oki, tack för svaret :D

Det är min andra också :D förra gången skrittade jag bara banan (som man denna gången gör vid halv ett om man är med i 90 klassen) och det tyckte jag räckte gott, antar att banan inte kommer skilja sig jättemkt från förra gången och då skulle man i princip kunna endast leta hinder när man är på banan :) Men som jag förstår iaf så får man ju gå banan till fots hela tiden under tävlingen, bara att man måste hålla koll så att man inte är ivägen :)

elinlowenberg: Man får alltså inte gå banan till fots innan 10 då? För jag menar, man får väl göra det när som sen, bara man håller sig undan?

Oki, tack för svaret :D

Banan är öppen till fots efter lördagens officiella banvisning. Man kan alltså gå den när man vill efter det. Även under pågående ritter. Banvisning är kl 10 för de som vill.

Ang broddar så beror det helt på underlaget. Måste se själv för att bedöma. :laugh:

Jo men det är ju skönt om någon visar, speciellt när man har en mamma som inte kan ett piss om ft :D och vill gärna ha gått den till fots innan jag skrittar den, så jag vet hur banan ser ut.

menmen, det löser sig, får fundera på att ikväll, då vet jag om min tränare kan hänga med också

+ Ek3n

Jaha, det är alltså någon som visar banan? :o Det har inte jag fattat, haha! :D

Äh, jag har inte med mig ngn som kan ngt om ft ^^ Kan säga iaf att banan är ganska snäll, har hoppat alla hinder som kan ingå i 90 klassen och det är inte några konstgheter ngnstans :)

Okej, tror nog att jag skippar broddar om det är inte lerigt och dant :)

Ja klockan 10 är det ju en som följer med och visar "här är hinder nr 1" osv. Sen efter den får man ju gå banan själv om man vill :)

Jaja, jag borde klara att gå den själv, och om inte annat skrittar jag ju den innan :)

Jaha, hur har det gått för er?

Min dag har både varit piss och super. Börjar dagen med att bilen havererar några mil från Udden, och vi blir ståendes mitt ute i ingenstans. Ringer pappa så han får komma med andra bilen och koppla om. Detta gör ju att vi missar både dressyrprovet och hopprovet :( Men vi tänkte att nu när vi ändå är så nära så rider vi terrängprovet utom tävlan, bara för tränings skull.

Och vilken tur att vi gjorde det! Det var en helt annan häst än i Boxholm, självsäker och inte alls tittig. Banan gick heelt underbart bra med samma härliga rytm genom hela sträckan, tittade inte på ett enda hinder och vattnet galopperade vi igenom :love:

0 hinderfel och jag tror inte jag hade några tidsstraff. Riktigt synd att jag inte hann rida dressyren och hoppningen dock..

Och Udden är verkligen en jättebra tävlingsplats, så skönt med boxplats! :) Kommer tillbaka nästa år och då med en pålitlig bil :angel:

Ett litet videoklipp från hinder nr 3: http://www.youtube.com/watch?v=T7Bfh1ASmgw

Senast ändrad:

Uscha, tråkigt med bilden! Så himla trist när det blir så, särskillt när h*n känndes så fin!

delvis kl*

För mig har det gått huuuuur bra som hellst! :D
Red på 63,5% (54,8 sp) i dressyren och nollade både hoppning och terrängen!
Kom trea i klassen och vann jDM! :D:D Skiiiitglad! :D

Ja det var riktigt j*vla surt! Men dagen slutade ju bra så nu klagar jag inte :D

Gud vad roligt att det gick så bra!!
Var det du som hade startnr 210? Funderade på om det var du men var inte 100 :p

Liknande trådar

Fordon Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris. Men...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
958
Senast: Dunet
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag skulle vilja ha en svart takkrona i mitt vardagsrum 😄 Har googlat lite men det finns så mycket och lika många suspekta hemsidor. Tar...
2
Svar
21
· Visningar
1 204
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar