Udda ramar

Poxz

Trådstartare
Någon som har tips på något ställe med stort utbud av ramar i lite udda storlekar? Jag har ett par bilder som inte passar någon "konventionell" ram, men har inte lust att lägga jättemycket pengar på att gå till en ramverkstad.

Sv: Udda ramar

Jag skulle gå till närmsta second hand-butik. De brukar svämma över av fula tavlor, som man kan slänga för att ta hand om ramen.

Smart! :bow: Det hade jag inte ens tänkt på! :o

Ett annat alternativ jag tänkte på är om man kan köpa en större ram och få en måttbeställd passepartout tillskuren av en ramverkstad istället... Det borde ju vara billigare än att få ramen "byggd" av ramverkstaden.

Men jag ska absolut kolla på second hand butikerna!

Ja, det borde inte kosta så mkt kan man tycka! :)
Att skära till en passepartout är heller inte så svårt att fixa själv. :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag har fått nån kråkinvasion runt mitt hus. De byggde bo i skorstenen men den har jag satt igen med nät nu. Men de smutsar ner, ser ut...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Diamonian
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 018
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon