Mmm, nu tänker Trump tydligen skicka DHS till andra städer också. Som någon på ett annat forum påpekade, Portland är relativt laid back men om de kör samma taktik i Philly, Chicago och Detroit kommer det inte att sluta bra. DHS:s uppdrag är att skydda USA gränser, och även om man med lite mental gymnastik kan se Oregon som ligger på västkusten som en gränsdelstat så kan de knappast hävda samma sak med andra städer. Ja, iofs, Detroit ligger vid Great Lakes så jag antar att man kan hävda att Michigan också kvalificerar sig som en gränsdelstat.
I samband med John Lewis död så tänkte jag på att en gång i världen så kallades federala styrkor in för att skydda svarta skolungdomar i kampen mot segregation och idag så är de Trumps stormtroopers.
Precis. Portland ar mycket "laid back" och accepterar det mesta ... men ar allergiska mot allt som kan vara myndighets "abuse", racistiskt, eller liknande sa det har ar inte alls bra for "min" stad.
Det ar inte bara att det ar en "grans delstat" som galler ... DHS har, bara "jurisdiction" (dvs, de har bara ratt att operera) 100 miles (16 Svenska mil) fran gransen. De har inte ratt att operera langre in i staten)
Detroit ligger pa gransen till Canada, sa dar ar ju DHS givna ... Philly ligger betydligt narmare Atlanten an Portland ligger Pacific Ocean, sa dar kan de bara anvanda samma justification. Chicago skulle vara interessant att hora hur de forklarar det dock.
Jag kan inte ens saga hur illa jag mar over abuset av min stad. Det ar sa hemskt ...