Tyska pass

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare carroCs
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 796
C

carroCs

Hej jag har en tysk importerat sto med tyskt pass, jag vet inget om henne och hon hade bara ett nummer när hon kom till sverige, jag undrar vad dom där nummren är, för efter varje häst i hennes pass så finns det ett långt nummer och varje häst har olika nummer.

Sv: Tyska pass

Numren efter hästarnas namn är deras Lebensnummer (Livsnummer/registreringsnummer). Varje häst har sitt nummer, precis som du säger. På så sätt kan man skilja olika hästar från varandra! Särskilt viktigt om det finns flera hästar med samma namn ... Av tyska nummer kan man utläsa vilket område i Tyskland hästen kommer från, vilken ras den är och när den är född!

Hoppas du fick svar på dina frågor! :)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
212
Senast: Kristall10
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka