Tyska fodersorter

alazzi

Trådstartare
Hoppas att någon vet lite mer :)

Hästarna i stallet får dels pellets med gräs som produceras på gården. De får det som ett kraftfoder i krubban. Kan det vara någon form av extra proteinrikt gräs som pressats och torkats till pellets?

Många hästar får majs och det har jag bara hört positivt om. Finns det några nackdelar med majs?

Sen får de ett färdigfoder i form av pellets som ingen heller vet namnet på :smirk:

Ska försöka få tag på en säck och läsa vad det är för något.

Hästana i stallet ser jättefina ut i hull och päls men det är ju kul att veta vad de egentligen får att äta?
 
Sv: Tyska fodersorter

Det kan nog vara Lusern gräs eller Alfalfa. Majs är bra ur energisynpunkt men ligger lågt i protein. Dom är säkert väl utfodrade när dom är fina i hull o päls.
 
Sv: Tyska fodersorter

alazzi skrev:
Kan du utveckla :confused:

Hästen klarar helt enkelt inte av att spjälka stora mängder stärkelse, om den får för mycket på en gång. Osmält stärkelse fortsätter då ner i grovtarmen, där den kan orsaka störningar :crazy: .
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 903
Senast: Egonson_
·
Hundhälsa ahh blir så less... Dagens roman .... Var till veterinären i tisdags och fick bekräftat att Doris nu har kraftig benhinneinflammation...
Svar
17
· Visningar
2 291
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 122
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 578
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp