Tysk westernsadel är det ok?

Apache

Trådstartare
Har fått erbjudande om att köpa en begagnad sadel av märket Grauber & Partner, Germany. En snygg sadel som passar min häst och min rumpa. Verkar välgjord och gedigen. Hyfsat sliten och inriden. Men är det någon som vet något om detta märke, nypris, andra handspris, kvalité, hållbarhet osv. Är en Park & trailmodell, rundskuren.

Sv: Tysk westernsadel är det ok?

Är inte sadeln från Deuber & partner det är ett tyskt märke ock dom gör alla sorters sadlar.Prova att googla på det. Det är nog ett bra märke och har sadlar i mellanklass priser och uppåt beg priser är nog som liknande amerikanska märken i samma nyprisklass.
Häng inte upp dig på märket passar den dig och hästen till det ni skall använda den till så slå till.;)

Givetvis har du rätt. Koll ute i sadelkammaren - det är en DEUBER & Partner. Jag hakar inte upp mig på märket i sig, bara att jag inte kände till det alls. Ska kolla om jag hittar dem på Google.

Deuber säljer andra sadelmodeller i väldigt hög kvalitet så en westernsadel borde inte vara sämre.

Jag har hittat deras hemsida och som du säger de gör engelska sadlar mm också. Verkar dessutom vara bra kvalité så jag ska nog slå till.
Någon som har ett hum om vad som är rimligt bebagnat pris då det verkar som om nypriset ligger på 10-13000 (priserna står i euro och är inte exakt samma modell som den jag har på prov)?

Deras skolsadlar (det är de jag har koll på) är mycket sällan till salu på begagnatmarknaden och de jag sett kostar nästan lika mycket som en ny. De jag sett har legat på ca 12 - 14 tusen. Högt andrahandsvärde alltså. Men de flesta verkar väldigt nöjda med sina sadlar så det är väldigt sällan som sagt.
Några engelska sadlar hittade jag inte på hemsidan.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ny på detta med western, men skulle nu vilja införskaffa mig en westernsadel. Jag är ganska så haj på det hur en...
Svar
4
· Visningar
2 384
Senast: 4BarsRR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025