tysk stam , hjälp!

FT_ryttare

Trådstartare
Okej ni som rabblar stammar hit o dit..
vill ha hjälp med 3 hingstar..
jag är så dålig på tyska stammar... så fram nu era kloka bufemänniskor!!

Monazit
Atout
Patrick**
Vet ni något om dessa 3 ???

Sara

Sv: tysk stam , hjälp!

Så här snabbt kunde jag inte hitta särskilt mycket om någon av dem. Atout är efter Acapulco, en Akzent II-hingst. Akzent II är en välkänd hingst som numera ofta finns i andra och tredje led på många godkända hingstar. Producerat både hopp och gångarts-avkommor.

Blir nyfiken på hästen med dessa i stammen? Ålder och uppfödd var?

Det finns en Monazite xx, född 1990 e Damister xx u Princely Maid xx e Kings Troop xx, är det honom du menar?

Jag hittar flera Patrick xx, hur gammal är den du menar?

hejsan..
ingen aning om hur stavningen är och ålder.
Svarade på en annons på en 4 åring med stammen Monazit -Atout- Patrick xx
tror den var import holland, lite osäker men kan kolla upp.

Hej!

Lite mer info om Acapulco (och blodet bakom). Tyvärr på engelska!

Acapulco descends from the famous Absatz line through Akzent II. Absatz, is one of the few sires who had an enormous impact on Hanoverian breeding after the Second World War. He endowed his foals with light, free action, superb conformation and an unparalleled disposition, which made them extremely easy to train. In this way, he gave the modern Hanoverian characteristics and incomparable 'Absatz type’ from which this breed still profits in the second and third generation even today.

Akzent II was a very well known son of Absatz and can be found in the pedigrees of many of today’s top stallions and performance horses. Akzent II was regarded as one of the best producers of rideablity in modern day horse breeding. He has frequently made the news by his presentation of sensational stallion sons and expensive auction horses. He is also the dam's sire of stallions, De Niro and Dimension, and the esteemed sires Gralshueter, Carismo, Welton, Trend, Pik Labionics, World Man G, Grannus As and Gracieux.

Acapulco was considered Akzent II ‘s best son and this bloodline is known for its versatility in sport including producing top hunters. He passes outstanding limb conformation and his offspring have very good rideability and outstanding temperament. Acapulco is considered a sire who maintains quality. Other strengths are trot and canter. As of 2001 he produced 22 States Premium daughters and numerous dressage horses who are successful in upper level dressage. His most well known children in the show ring are Aurelius and Albuquerque. Acapulco offspring are in general of calm temperament and pleasant to work with. Acapulco is also the dam sire of the German Young Horse Champion 4 yr old, Wahajama (Warkant x Acapulco) ridden by Holga Finken.

Mvh / A

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 480
Senast: KesoNeso
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 324
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 847
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka