Tysk hingst

T

todde

Är det någon som känner till Canstakko ? Kanske sett honom in live.
Har nämligen nyligen köpt ett föl efter honom och Landore S. Gick på
min magkänsla !!!:crazy: Får väl se vad det blir ...viktigaste att man själv tror på det samt att man har kollat upp så mycket man kan.

Sv: Tysk hingst

Han är bara 4 år så ingen vet ännu vad han lämnar.

På sitt 70-dagars test fick han
Hoppning 136,12 (2)
Dressyr 104,86 (11)
Totalt 126,70 (4/29)

Så dom siffrorna är bra.

Canstakko kommer ur ett mycket bra möderne om inte jag minns fel. Tror att hans mamma är syster till en godkänd hingst samt två svårklasshoppare.

Det jag hört om honom (han är ju ung) är att han verkar lovande och att han har bra temperament. Fölen ska tydligen vara rätt ädla och röra sig trevligt.

Tror det blir bra - brukar själv gå på magkänslan - och hittills har det blivit bra! :)

Han är bara 4 år så ingen vet ännu vad han lämnar.

På sitt 70-dagars test fick han
Hoppning 136,12 (2)
Dressyr 104,86 (11)
Totalt 126,70 (4/29)

Så dom siffrorna är bra.

Vart hittar man dessa siffror ??

*nyfiken*:D

Har du köpt på auktion? Eller hur hittade du din fölis? Är den redan i Sverige?:)

Kul! Lite sugen på att köpa föl jag också! Hittade du henne/honom på annons från Tyskland eller annonserades den ut i Sverige? Köper du "privat" eller har du någon förmedlare? PM gärna om du inte vill lägga ut namn här.

Tror att din (sto eller hingst?) blir bland de första avkommorna till Canstakko i Sverige. Kan du inte slänga ut en bild på fölis sedan, kul att se! :)

Kul! Lite sugen på att köpa föl jag också! Hittade du henne/honom på annons från Tyskland eller annonserades den ut i Sverige? Köper du "privat" eller har du någon förmedlare? PM gärna om du inte vill lägga ut namn här.

Tror att din (sto eller hingst?) blir bland de första avkommorna till Canstakko i Sverige. Kan du inte slänga ut en bild på fölis sedan, kul att se! :)

Kanske det ! Jag har kollat runt lite och inte hittat någon avkomma. Finns ju inga garantier att detta ska bli bra men kul att prova något nytt. För min del är det en total omvändning har alltid gått med gamla beprovade stammar.
Men nu har jag stuckit ut hakan !! Får se om jag får en smäll ha ha!
Ska ta en bild på fölstoet när den kommer hem.

Blev också nyfiken, har inte hört talas om hingsten förut.

Några avkommor:

ue. Argentan
30.022.jpg

ue. Escudo II
37.035.jpg

ue. For Keps
31502128.jpg

ue. Landor S
Canstakko23-_2_01.jpg

Senast ändrad:

Är det någon som känner till Canstakko ? Kanske sett honom in live.
Har nämligen nyligen köpt ett föl efter honom och Landore S. Gick på
min magkänsla !!!:crazy: Får väl se vad det blir ...viktigaste att man själv tror på det samt att man har kollat upp så mycket man kan.

Vad jag hört skall han vara den bästa sonen till Stakkato enl. tysk info, så det är ju bara hoppas det stämmer, är det ditt föl längst ned har vi köpt häst på samma ställe:) (då heter mamman Lillifee)
Skall hämta hem mitt ena sto därifrån snart. Stort lycka till!:)

Senast ändrad av en moderator:

Vad jag hört skall han vara den bästa sonen till Stakkato enl. tysk info, så det är ju bara hoppas det stämmer, är det ditt föl längst ned har vi köpt häst på samma ställe:) (då heter mamman Lillifee)
Skall hämta hem mitt ena sto därifrån snart. Stort lycka till!:)

Ska Du hämta själv eller skicka på transport ?

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 835
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023