Typ av sadel??

L

L1ndy

Hejsan!!

Jag vet att detta med sadlar är jätte svårt men jag tänkte ändå fråga er här om ni har några tips på vad som skulle passa denna dam. Paddar just nu upp en relativt bred semiq. bom men känner inte att detta håller i längden. Hon är som ni kanske ser bred över bogen men har som "gropar" bakom som gör att sadeln vill falla ner.
Vad gör jag?? Bredare bom med built up pad?
Kan ni tipsa om sadlar som är ganska rymliga vid hornet då hon har lite manke... Denna djungel blir man aldrig klok på.

Mvh
Ann-Sofie
lucinda2.jpg
[/IMG]
lucinda1.jpg

Sv: Typ av sadel??

Jag tycker du borde börja med att köra henne till någon som säljer westernsadlar, testa dig fram, när du sedan vet kan du antingen köpa den, el annonsera efter just en sån beg, gjorde själv så. Lycka till:-

Ok, Någon som vet av ngn i närheten av Kramfors, Västernorrlandslän???
Absolut att det måste testas ut en sadel till henne men tänkte att ngn kanske hade en idé vart jag kunde börja leta..

Jag har samma problem som dig.. Konstaterat att min sadel inte passar längre, men vet inte vad jag ska göra riktigt... Köpa en på prov och chansa att den testar? Jag kan inte så mycket om sadlar, så därför skulle jag vilja åka till en sadelutprovare.. Men dom flesta har bara nya sadlar, och det har jag då inte råd med... :(

Jag brukar fråga runt bland folk jag känner och be att få prova sadlar av olika märken och typ, sedan är det lättare att veta vad man letar efter.

En quarter horse 15"bom med en vanlig teddy pad och en indian filt borda passa.
Build Up Pads´bara stalla till problem.
Az

Ok.. tack,.. ska se mig om efter några sadlar att testa innan man gör ett köp.. det vore det allra bästa.. Har själv tänkt att jag måste ha en QB.. ut och leta... =)

Liknande trådar

Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 855
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 204
Senast: caballus
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 195
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar