Typ av halsband till långhårig hund?

N

Nozer

Ska skaffa annat halsband till våran Siberian Husky.

Kör nu med helstryp, men han skiter i det o stryper sig själv. O enda resultatet e att man "naggar" honom i pälsen med strypet.

Ska därför skaffa annat halsband.
men vad är eg bäst? Om nu ngt är bättre än det andra.

Smalt nylonhalsband, brett nylonhalsband.
Smalt läderhalsband, brett dito?

Ge förslag och lite tankar tack =)

/Tobbe

Sv: Typ av halsband till långhårig hund?

Ett halvstryp? Det sliter inte av pälsen lika mycket som ett helstryp men ger ändå en markering. Jag har det på våran hund och han tycker att det är bekvämare än med ett "vanligt" halsband.

Sv: Typ av halsband till långhårig hund?

Kör nu med helstryp, men han skiter i det o stryper sig själv. O enda resultatet e att man "naggar" honom i pälsen med strypet.

Du ska enbart korrigera med ett stryp och inte ha det till vardags. Går inte hunden fint i koppel ska du korrigera med strypet, det är inte meningen att hunden ska strypa sig själv med det, det ger ändå inget resultat.

Liknande trådar

Övr. Hund Vad har ni för halsband till era långhåriga hundar? Tycker att det är svårt att hitta något som inte ser helt knäppt ut. Huvudet blir...
Svar
15
· Visningar
4 142
Senast: Got2Be
·
Hundhälsa Vi går rookie kurs, jag trodde jag anmälde mig till en unghundskurs (slyngel) men det var en tävlingskurs.. :o Hur som helst, så gör...
2
Svar
28
· Visningar
4 470
N
Övr. Hund Var o hälsade på våran uppfödare under en utsällning i söndags. Väl därborta snackade jag med en annan kille med huskys, o han visade...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Smulis
·
N
Övr. Hund Har en hund som när han får syn på ngt intressant drar rätt duktigt... E man ute på promenad o det är en annan hund framför drar han...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka