• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 1 921
Sv: Tyglar

Álin skrev:
Vilken typ av tygel föredrar ni att rida med?
Oavsett vilken gren ni rider alltså, jag menar vilka tyglar ni gillar bäst över lag.

Själv gillar jag mest helt släta, mjuka lädertyglar. Jättegosiga att hålla i och lätta att "använda" :d

Säger detsamma som du, smala, släta lädertyglar :bow:

Westerntyglarna i bomull från hööks. Funkar perfekt i alla väder och under alla förhållanden. Dåligt är bara att de tar rätt lång tid för dom att torka om de blir mycket blöta. Jättebra med snabbknäppe så man lätt kan byta träns.

Gillar vanliga lädertyglar utan stoppar, men har ett par med som är helt gudomligt sköna :love: , kantflätade också en favorit. (Men aj vad de är obekväma in man smörjt ordentligt!)

Tyglar med gummi-insida eller gummityglar är bra om man lattjar runt över hinder eller på fält. :D

Var kan man hitta lädertyglar/kantflätade med loop-spänne?? letar som en tok nu! :bump:

Älskar :love: mina smala slät mjuka svarta läder tyglar. Skulle aldrig byta dom till några andra.

Ingen som använder helflätade lädertyglar?! :eek: De är helt klart underbarast!
Kombinerar lädertyglelns släta och mjuka grepp med liiiite mer grepp än dessa, dvs blir inte hala vid väta osv..

älskar dom och använder aldrig ngt annat, har provat alla andra varianter.... :smirk:

Tunga delade westerntyglar, helst weavers 5/8 "!! :smirk:

Jag har såna med gummitrådar också, men jag kan inte använda dom för dom SKAVER!! :eek:
Får vattenblåsor direkt om jag inte rider utan handskar :crazy: (blir ju liiiite varmt nu på sommaren om man måste ha handskar alltid).

Lädertyglar är helt klart bäst.
Ska införskaffa ett par kantflätade.
Fullkomligt hatar vävribb! Stropparna sitter alltid ojämt!
Släta eller kantflätade ska det vara.

Annars gillar jag mina tyglar med invävda gummitrådar också, men de har inte lika lång livslängd och man måste alltid ha handskar.

Medryttarhästen har flätade lädertyglar. Jättesköna.
Jag, som är väldigt känslig, kan rida utan handskar.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 331
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Lavinia
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 283
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31