tyglar i vävband?

Seabaz

Trådstartare
Vävribbtygel vet alla hur den ser ut... Om man vill ha det men utan "läderknopparna" på?
Bara vävbandet liksom. Och i annan färg en svart kanske, typ röd :angel:
NÅGON som har en aning?

Red en ponny när jag var liten som hade blåa sådana. Jättesnygga ;)

Sv: tyglar i vävband?

Tror det var sånna jag såg i somras, men då med lite gummiaktig känsla i väven. Fanns i åtminstone grönt och blått och det var islandshästkonsult som hade dem jag såg. Är förmodligen hakar och inte spännen vid bettet dock.

Sv: tyglar i vävband?

PÅ 70-talet var det iaf ganska vanligt, innan våra standard 'vävribb med stopp', kom. I min närhet (ev på ridskolan?) fanns både röda och blå textiltyglar.

Jag har däremot inte sett några nu.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: ako
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 348
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: MML
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka