Tycker inte ni att ...

L

Lazy1

Man ska kunna hämta bilder och roliga klipp direkt från sin egen dator och lägga ut på en tråd, har försökt med alla trick och knep men inget funkar. Det går ju inte att kopiera något och sen klistra in det i inlägget:cry:
Hur gör ni för att slänga in tex en annan smilies som inte finns här?
Vill inte ni ha fler smilisar att välja mellan?

Vad sägs om att göra en enda stor bön till gunnar den allsmäktige
sätt igång och be.:bow:

Sv: Tycker inte ni att ...

Tackar allra ödmjukast för tipset. :bow:

Men jag har ett roligt klipp på mailen som jag skulle vilja dela med mig av men har ingen aning om hur jag får filmsnutten till en tråd. skulle vara så enkelt om det gick att ta den från datorn direkt.:bump:

men om du har en filmlänk som ligger på nätet så är de ju bara o kopiera in den i en tråd.

Ett tips är att söka på Google för att försöka hitta klippet den vägen. De allra flesta filmer och liknande som mailas runt finns redan utlagda på internet, och då behöver du bara hitta adressen. Det är mycket enklare än att själv lägga ut filmen.

Vill du ändå göra det själv finns det beskrivet i trådar på datorforumet.

:rofl:
Ni måste ju bli galen på mig som är rena stenåldersmänniskan när det gäller datorer ibland. Jag ska genast googla efter snutten.

Tack tack tack

Om du börjar med att läsa på de forum som berör den här frågan - Bukefalos-hjälp och Datorer så ser du att frågan varit uppe tidigare.

Det skulle ta alldeles för mycket plats på servern och skulle göra Bukefalos segare än kolasmet.

Läs istället igenom de trådar som förklarar hur du ska bära dig åt för att hantera bilder och filmsnuttar och lär dig använda internet.

Dessutom är inte Senior rätt forum för den här frågeställningen :angel:

Ragata?:D

Sorry. insåg att det var fel ställe att lägga tråden på. Har inte riktigt lärt mig alla sidor på det här stället, gör mitt bästa för att lära mig.
Ledsen att jag ställde till med besvär.

Läser förbrilt på hjälp sidorna och datorer.

Tack tack

Lazy1 skrev:

Ja, vi moderatorer får välja titel själva, och jag vet ju att många av er använder värre tillmälen än så om mig :angel:

Sen är det ju upp till varje användare på forumet om de vill se ironin eller inte ;)

Bli nu inte arg eller stött, detta är ett faktum som gäller alla användare:
Att du är ny är ingen ursäkt, inte ens en förklaring.
Som användare är det din skyldighet att ta reda på vilka regler som gäller på forumet ifråga. Det är nämligen inte samma regler på alla forum.
Jämför med medlemskapet i en klubb/förening IRL.

Lazy1 skrev:
Man ska kunna hämta bilder och roliga klipp direkt från sin egen dator och lägga ut på en tråd, har försökt med alla trick och knep men inget funkar. Det går ju inte att kopiera något och sen klistra in det i inlägget:cry:
Hur gör ni för att slänga in tex en annan smilies som inte finns här?
Vill inte ni ha fler smilisar att välja mellan?

Vad sägs om att göra en enda stor bön till gunnar den allsmäktige
sätt igång och be.:bow:
Mycket smidigt sätt att lägga ut vad som helst är att köra egen server om man har bredband. Lättare än många tror (inbyggd i win-XP) och naturligtvis har man hemsidan på samma server.:idea: Enda nackdelen är att datorn som kör servern måste stå på dygnet runt men med avstängd skärm så drar den inte många watt.

Ridde - med eget webbhotell:cool:

Ja uss ja! Jag skulle aldrig klara mig utan min egna server! :eek: .

Tur så är den inne å surrar i min brors rum, så den slipper jag höra och se iaf! :D .

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 390
Senast: Görel
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 338
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 289
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar