Sv: tvehågsen
Tack Jegra, jag är verkligen tveksam. Kommer inte att köpa ny sadel, min är ok, men bomlös skall det ju vara... Skall ringa till en utbildad hästtandläkare som finns här i trakten (har varit reportage i lokalblaskan t o m) Bor nära Skara så det är ju inget problem egentligen att få tag på någon som kan, gäller bara att få tag på någon som verkligen överlagt kan. Talar man med en vet som oftast är av den litet äldre årgången - då blir det klapp på huvudet. Det där Peter Lundin skrev om att de oftast kan sitta litet lösa, ja det köper jag, skall ta med det i frågeställningen. Jag tycker hitintills att vi har stärkt oss. mage bakdel, min var stel i bakdel bakben efter att inte ha blvit riden så mycket alls, det är mycket bättre, stärker också de båda sidorna den svagare litet kortare men oftare i det varvet. Jag är i en brytpunkt och vet inte om jag kommer fortsätta "hela vägen fram", men jag är glad över att du håller fanan högt härinne även om man blir less... Stång och kedja skulle vi prova i nästa pass, men jag vet inte om jag vill, känns tvingande tänk om han har ont av vargtänderna. Har ju inte varit tjaffsig i munnen vare sej på tredelat (skogen) eller på rakt tränsbett (banan). Fortsättning följer. "ingen smilie passar"