tvättta skapet, med vad?

H

Havregryn

Fick hem nya hästen igår, allt annars bra, gått igenom vet. bisiktningen å allt. Men hans skap ser inte roligt ut, vad ska man tvätta med där?

Sv: tvättta skapet, med vad?

parfym fri lactacyd är bra, men man ska ju inte tvätta bort för mycket av det naturliga fettet. Ljummet vatten och en svamp tar bort det mesta, det som sitter i klumpar får man pilla bort ;)

sätt på dig ett par plast handskar.. sen är det bara å pilla.

Jag tycker det är bäst att bara pilla och plocka bort skit och snusk ur skapet. det blir bara en ännu värre sörja om man börjar joxa med vatten, om man inte gör jätte rent, förstås.

Pilla och pilla och pilla lite då och då så blir det snart "SKAPligt" rent :p

(så brukar jag göra och håller man efter blir det inte jätte vidrigt )

tack så mkt.. de ska jag försöka med.. synd bara att han är så himla kitlig över hela undersidan.. men men..de ska gå..

öhhhh, jag vet inte om jag ska avslöja :o

Men lite kel på insidan av låret brukar hjälpa ;) :rofl: :rofl: :rofl:

Jag o min kompis var fodervärdar ( vi var 31 0 32 år då) på en hingst, o min kompis tjatade väldigt mkt om vilket skitigt skap hästen hade. När jag berättade detta för en annan kompis så föreslog hon att jag skulle be min mormor att brodera en speciell handduk för ändamålet o att det skulle stå kukduk (ursäkta) på handduken...Förövrigt i ämnet så håller jag med föregående talare svamp vatten och en massa pillande.

Det vet jag däremot inte.. Min pojk är lite blyg så han hissar inte ut den för vem som helst ( och var som helst ) :angel: men håller man det rent i själva Skapet ( inte just snoppen ) så blir det bra mycket bättre genomfart för även den. ( och då klamrar sig smutsen inte lika lätt fast på snoppen )

man får ta lite ordentligere tag så det kittlas så lite som möjligt..

Mitt hetaste Tips är att INTE använda vatten alls!

Men smaken är som baken.

Mitt sto har rediga hängpuppor så jag tycker nog att det kan bildas lite snusk där med, fast inte så kletigt :p . Har ni tänkt på att stons puppor känns som gelehallon utan socker?

Usch, jag börjar låta riktigt snuskig, men jag har ett sunt förhållande till hästar, jag lovar o svär! :o

Jag tvättade min valack med våtservetter för barn. Snoppen har jag dock inte gett mig på, svårt att få ut! Våtservetterna tog jag även på stoet, mycket gojja mellan tuttarna bl.a...*yecki*=P

om du vill göra rent så slipa ner den uppstående delen på en ketchupflaskas kork och sätt kirugtejp runt(mjuka kanter) fyll flaskan med tvålvatten (1 del lactacyd 10-15 delar vatten) stoppa upp i skapaet, håll tätt runt med handen och spruta upp några gånger (dvs spruta upp och låt det rinna ner i flaskan igen)
sedan sköljer du 2-3 ggr(dvs 2-3 flaskor 2-3 sköljningar)..
vill du smörja med något så blanda i lite barnolja i ljummet-varmt vatten och spruta upp i skapet..

men tänk på att på t.ex ett halvblod så sitter själva penisen ca 4-5 dm in i skapet om hästen verkligen dragit in den.. behöver du tvätta när den är ute så haffa hästen när han pissar eller låt vet. plegga hästen..

men oftast är det inte onaturligt skitigt där.. det kan räcka med att du tar en fuktig trasa och torkar av penisen om du hinner haffa tag i den när han har pissat.. kanske inte så uppskattat men de funkar.. får ha en babyvakt i boxen så du hör när det börjar skvala, bara på me plasthandskar och rusa dit me handduken.. :D

Håller med.Förutom vid brunsten,då kan de se geggit ut på bennen bläää :p

Senast ändrad av en moderator:

Har ni sett ngn hingst/valack som inte "drar upp" den utan låter den hänga mesta dels??
Vårt halvårs föl går nästan jämt med den hängandes=)
O nyfiken som han är kan han ibland ta nosen o leka med den,, haha.. kan ju säga att det ser rätt roligt ut med en kort hals.. men viljan är god...=) Då ser han ut som en banan i kroppen..=)

Men är det ngn som har sett ngn som har haft den mesta dels hängande??

Han kan dra upp den.. men han kanske tycker att det skönt eller nåt=)

vadå....ska man typ stoppa in fingrarna och torka,för det hälper väl inte mycket att torka utanför :-( Min pöjk har börjat bli kladdig på båda bakbenen....skitäckligt och svårt att få bort,luktar inte speciellt gott heller..örk.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
725
Senast: Amk
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 242
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka