Tvätta regntäcke

N

Ninjaninis

Jag har köpt ett beg thermo master (använt 2 ggr) regntäcke till min häst. Är teflonbehandlat och med andasfunktion. Har letet på hööks och hittat ett som liknar ett av deras, mitt kanske är föregångaren. Där står det att man kan tvätta det täcket i 40 grader.
Vågar jag köra på detta och isf ska man använda ngt specialtvättmedel?

Vart lite rädd att använda det eftersom min häst anses som ett täckesförstörarmonster :eek:
Jag såg att han testade kvaliten noga; rullade sig och bockade och kickade, bet och grejjade... men det blev nog godkänt till sist och på morgonen när jag kom tillbaka satt det lika fint som när jag satte på det. Dock var det ej lika fint som innan, efter alla rulla-bort-täcket-försök såg det mer ut som ngt från gyttjeland. (min häst kommer därifrån :p )

Är det bra ide att impregnera mer eller pajjar man bara tyget då?

Sv: Tvätta regntäcke

Teflonbehandlade täcken ska inte impregneras! Jag vet inte hur det är med tvättmedel men jag hade nog testat att bara skölja det, utan tvättmedel, för säkerhets skull.

Sv: Tvätta regntäcke

Mmm...kanske kan köra det i tvättmaskin utan ngt tvättmedel? Räcker nog inte bara med att skölja det...är jättesnuskigt som det är nu :P

Liknande trådar

Utrustning Har ett brunt regntäcke köpt på hööks *Thermomaster*,har använt det på en liten ponny, täcket var för stort och varje gång ponnyn skitit...
Svar
6
· Visningar
1 692
Utrustning Har sedan 2 år tilbaks varit ägare av Horseware Rambo XL täcken, & liners till. Efter haft Shires bästa täcken i många år så är jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 879
Senast: Pudlan
·
Utrustning Nu är det dags att skaffa nya täcken till en av pållarna här hemma. Ett regntäcke och ett vintertäcke behövs. Regntäcket vi har haft...
Svar
12
· Visningar
1 723
Utrustning Har ett Showmaster ofodrat regntäcke, som har perfekt passform till hästen, men som hela tiden varit lite opålitligt vad gäller att...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka