tvätta råtta?

X

xante

nån som har nått bra tips på VAD man kan tvätta en råtta med???:cool:

kram på er!

Sv: tvätta råtta?

Hej du skall inte tvätta råttor i onödan, jag tvättar enbart mina inför utställningar. Speciellt på vintern är det ett litet projekt eftersom man måste föna dem för att de skall torka helt. blir de inte riktigt torra är det risk att de blir förkylda och även om jag fönar mina kan de vara lite frusna dagen efter. Innan du tvättar svansen kan du smörja in den i lite olja (oliv eller mandel) då lossnar skiten lättare. Råttan tvättar du i mild tvål, jag använder sånt som är godkänt från astma och alergi förbundet, intimtvål går också bra. Och glöm ej smörja svansen med en fet kräm efter du tvättat så att den inte blir uttorkad :)

tack.. nä, hade inte tänkta att tvätta dem nu.... det bara slog mig nyss, å nyfiken som man är så var jag tvungen att fråga juh... :devil: men olja på svansen va ett bra tips!:bow: ... svansen tvättar jag ju lite då å då..

kram

Tant Gredelin skrev:
Hej du skall inte tvätta råttor i onödan

Sånt tycker jag inte att rådisar ska få reda på, för det slutar bara med att de skitar ner sig extra mycket för de vet ju att man inte kan tvätta de vareviga dag *sneglar på Lolita* :D

Därför är det bra att ställa ut :devil: , något sådant har inte mina råttor fått för sig och är alltid glänsande rena trots att de är vita

gul_zebra skrev:
Sånt tycker jag inte att rådisar ska få reda på, för det slutar bara med att de skitar ner sig extra mycket för de vet ju att man inte kan tvätta de vareviga dag *sneglar på Lolita* :D

Det där känner jag igen :crazy: Har svurit över mina s-pew x antal ggr p g a det :mad:

:eek: Fusk!
Mina lyckas då alltid skita ner sig. Speciellt Lolita som prompt ska köra ärtfiske även i annat än vatten om man säger så... :angel: :rofl:

Fast det har sin lilla charm det med, även om man inte vill gosa med de på ett tag :D

Gunde (min enda lilla s-pew) är iaf duktig och skitar bara ner svansen :D Annat är det med champagnetöserna och tja... Alla utom de svarta, de skitar ner sig direkt. Speciellt Lolita, hon är värst av de värsta! Ändå lyckas hon behålla titeln som en fin och elegant råtta, det är fan sjukt ju :D

Haha.. än så länge är Hilda rätt renlig av sej... och det hoppas jag att hon fortsätter med.
Men dom andra jag har haft.... dom har vart riktiga grisar :crazy:

Hehe, nu verkar det som att de kanske är lite lortigare än vad jag trott och att enda anledningen jag tyckt att de är rena är för att det är mina små pälsklingar :love: Jag lämnade dem till Paula idag, hon skall vara råttvakt i tre veckor när jag är på sydligare breddgrader och roar mig, det första hon kläcker ur sig är;
-HUUU! Vad äckligt de luktar! De lukta ju BAJS! :rofl:

*Förstår inte vad hon menar*:angel:

Det är ett konstigt fenomen det där, samma sak här! Tom lilla Thor-Leif har blivit anklagad för att lukta piss :eek: Gör han ju inte alls, han luktar kaka! :love:

ska man använda diskmedel eller tårkar det bara ut? har hört att det är bra och att det inte är bra...så va tycker ni?

Jag är inte helt 100 på hur det är för råttor men jag blir iaf väldigt uttorkad av diskmedel så jag skulle inte tro att det är så bra.
Själv använder jag milt barnschampoo när råttorna ska badas, oftast Barnängen :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
718
Senast: Görel
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
474
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar