Tvätta hästgrejer

Solvira

Trådstartare
Vilket tvättmedel använder ni när ni tvättar era hästgrejer? Använder ni ett speciellt för täcken, och nåt annat för t.ex. schabrak och lindor?

Sv: Tvätta hästgrejer

Till schabrak, lindor mm använder vi det vanliga, ett oparfymerat tvättmedel. Inget sköljmedel. Täckena har vi inte tvättat nån gång än, bara borstat av ordentligt efter vintern, men så använder vi inte täckena varje dag heller.

Senast ändrad:
Sv: Tvätta hästgrejer

schabrak och lindor tvättar jag i tvättsåpa, det fungerar bra och känns snällare än t.ex. via.

Täcken lämnar jag in, och där tvättas de i bucas utetäckemedel.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 305
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästtäcken utsätts dagligen för smuts, svett och lera vilket sliter på materialet. Genom korrekt och regelbunden tvätt kan man förlänga...
Svar
0
· Visningar
69
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
751
Senast: Görel
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka