Tvätta box, med jodopax?

Molle__

Trådstartare
Ja, går det? Ska flytta in i en box som inte är bebodd på ett tag och tänkte tvätta den ordentligt innan hästen flyttar in. Är lite nervös om färgen av jodopaxen sitter kvar(ljusa väggar).

Tack i förhand :bow:

Sv: Tvätta box, med jodopax?

Nej, det blir nog inte bra att tvätta boxen med Jodopax. Använd något annat disinfekteringsmedel istället.

Använd Virkon - S finns i ridsports affärer, det är bakterie dödande och spreyas på så låter man det sitta (inte farligt för hästen)

jo det går, men blir onödigt dyrt (hur många % jodopax man ska blanda för "stalltvätt" står på flaskan). virkon har samma effekt men det blir billigare. är väggarna dessutom ljusa så blir det förmodligen missfärgat då jodden ska vara ganska starkt blandad för den typen av tvätt.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 429
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar