Tvätta balkong

sthu

Trådstartare
Jag har fått världens spinnkvalsterinvasion bland mina växter. Det innebär att jag måste skrubba balkongen ordentligt innan vintern, så jag får ihjäl så många av eländena som möjligt.

Men hur fasen städar man en balkong på tredje våning utan att irritera grannarna på våningarna under? Det är en hyresrätt, hur mycket har man egentligen att säga till om i en sån? Väggarna är gröna med alger och mögel på sina håll, det skulle jag ju med vilja få bort. (Ja, det är ett gammalt miljonprojekthus i världens bortglömda ände, hyresvärlden väntar nog bara på att huset ska rasa ihop av sig självt).
Jag behöver ju i princip spola balkongen, det räcker inte med att torka med trasa liksom.. Dessutom har vi trägolv, impregnerat. För att komma åt under det måste jag spola.. Har sett en hel del av de där små odjuren komma upp mellan plankorna. :cautious:

Kanske räcker det att spruta ner såplösning mellan plankorna och hoppas att såpan förstör kvalstrens ytskikt tillräckligt för att de ska frysa ihjäl?

Sv: Tvätta balkong

Prata med grannarna så tvättar ni samma dag. Ni kanske t.o.m. kan hjälpas åt.

Gissar att du bor högst upp så du börjar ock så tar man våning för våning.

Sv: Tvätta balkong

Längst ner: Senildement tant som inte använder sin balkong. Mittenvåningen: Arg alkoholist som inte pratar med någon i uppgången.
Hyresvärden: Bitter och snål och skiter i allt. Egentligen behöver fasad och takrännor rengöras ordentligt, men det är för dyrt :cautious:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka