F
föl2005
Sv: Tvångsmedel i föreningen?
Vad tråkigt att du upplever att du inte kan påverka din klubb och inte är välkommen i "den inre kretsen".
Jag har naturligtvis ingen aning om hur din klubb är men något att tänka på kanske är att varje mynt har två sidor.
Mycket kan lösa sig när människor börjar prata med varandra.
Det är ju jättelätt att byta klubb när man tycker att det börjar bli lite dyrt med anläggningskort eller klubben kommer med krav på att man ska ställa upp med lite ideellt arbete. Bara byta klubb och betala sina 650 kr/år i anläggningskort någon annanstans.
Typiskt tärande beteende.
Vad tråkigt att du upplever att du inte kan påverka din klubb och inte är välkommen i "den inre kretsen".
Jag har naturligtvis ingen aning om hur din klubb är men något att tänka på kanske är att varje mynt har två sidor.
Mycket kan lösa sig när människor börjar prata med varandra.
Tror du att kostnaderna för avbetalning av bygglån, underhåll av ridhusbyggnad och manege, el, vatten, personalkostnader mm täcks av 650 kr/år resp. 50 kr per tillfälle? Självklart inte (om man inte har tusentals medlemmar), någon sponsrar din ridning och när det gäller de flesta ridklubbar så är det de som bidrar med ideella insatser som är dina sponsorer.Jag vet inte vad du har för kalkyler men jag rider på två olika anläggningar, den ena kostar 650kr/år och den andra 50 kr per ridtillfälle. Den sistnämnda är ett ridhus i ABSOLUT toppskick vad det gäller underlag och skötsel, det förstnämnda har hyfsad standard men väldigt trevliga medlemmar.
Det är ju jättelätt att byta klubb när man tycker att det börjar bli lite dyrt med anläggningskort eller klubben kommer med krav på att man ska ställa upp med lite ideellt arbete. Bara byta klubb och betala sina 650 kr/år i anläggningskort någon annanstans.
Typiskt tärande beteende.