Tvangs gosa en land shark?

hastflicka

Trådstartare
Sa ... Diva, the Demanding Princess, far riktiga bit attacker. Hon gar helst efter hander och fotter, det verkar som om hon satsar pa bart skin. Hon tar inte godis eller en leksak, foser man eller lyfter, bort henne hugger hon villt efter det bara skinn hon hittar. Gar man undan foljer hon efter och biter allt hon kommer at. Haller man fast henne far hon ett hysteriskt avgrunds morr som efter en ganska lang stunds fasthallning slutar och hon slappnar av. Morret avtar mycket fortare om man just da kan lagga henne pa rygg och klappa magen:p ...

Hur skulle ni hantera Tigerhajen?

Sv: Tvangs gosa en land shark?

Grattis, ni har fått en sammetskrokodil :D En sån hade vi också. Tvångsgosning fungerade bra här, upp med valpen i knäet och klia under hakan var det som lugnade ner henne.

Land-hajen har jag fatt for mina synder ... och de var nog mer an jag trodde.O_o Just nu ar hon det sotaste jag sett ... hon sover.:D Hon ger sig INTE. Miss Mandy har ocksa en fenomenal focus, men hon focuserade aldrig pa att bita mig eller hitta pa otyg. Hajen verkar ha som strorsta focus att bita pa mig. Hon lamnar for det mesta Mandy ifred ... Stackars Mandy lek-skuttar ibland med henne, men tycks ha helt klart for sig att hajen ar for liten att leka med sa hon gar bara undan. Hajen har alltsa helt focuserat sig pa att bita pa mig. Hela tiden. Utom nar hon ar super go och sover.:p

Du måste ju lägga ut bilder!
Dana var hemsk som valp, det enda som hjälpte var att lugnt plocka loss valpskrället från armen/benet, lägga henne på rygg i knäet och stryka under hakan. Absolut inte bli arg eller försöka fösa bort henne för då blev det bara roligare.
Och så försöka uppmuntra kamp med rätt saker så fort man såg minsta lilla krokodil-tendens. Dvs långt innan hon satt fast i benet, då var det för sent.

Jo, som sagt krokodil och sockerbit i ett. Jag har också en sån, nu är han 12 veckor och efter ett par timmars "valp-plågeri" dvs HÅLL! Så svarar valpen fantastiskt på när man tar honom i famnen, han slappnar av direkt.

Jag kliade ingen haka utan satt på golvet och bara hindrade honom från att gå därifrån, han sprattlade och bet allt vad han kom åt en rejäl stund. Ingen ögonkontakt jag bara skrek till när han tuggade på mig. I övrigt satt jag helt still och stirrade i väggen. Men principen är ju densamma.
Nu får han massage om han lugnar ner sig, det är väldigt uppskattat.

Jag kan tyvarr inte 'skrika till' da Miss Mandy blir super orolig om jag gor det.:crazy: Mandy ar "the Fun Police" och vill sa garna se till att alla i hennes omgivning haller sig lugn och fin. Om jag skriker vill hon hjalpa till, sager jag att hon inte far gor hon inget, men hon blir riktigt stressad, sa jag haller mig lugn. Oftast ar faktiskt valpis vildast nar Mandy inte ar med. Hmmmm ... nagot att tanka pa.
Hajen ar 9 veckor i dag ... det kanns som om jag redan haft henne en hel evighet och da ar det precis en vecka. :D

Jag far se till att ta med kameran ut i dag.:)

Det positiva med krokodilerna är att de brukar ha en fin kamplust även som vuxna, fast förhoppningsvis på godkända föremål då. Dana är enormt lättbelönad i och med att hon älskar att kampa, har jag inget annat så brukar vi kampa med kopplet en stund :o Skönt det för en tankspridd matte!

Liknande trådar

Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 237
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka