Tvål till bebis

Chlo

Trådstartare
Använder ni någon form av tvål till era bebisar? I så fall vilken sort? Jag har hittills envisats med att endast använda babyolja i bad osv, men igår fick Wille (4,5 mån) lite kräk på kinden så han luktade apa hur jag än torkade med vatten och babyolja. Så, då bestämde jag mig för att jag ska ha lite tvål hemma i alla fall...
 
Sv: Tvål till bebis

Vi har babyolja (barnängen) med aloevera, den doftar så man får bort ev lukter faktiskt.
 
Sv: Tvål till bebis

Jaha, finns det i en vanlig affär typ ICA eller maxi? Jag har väl inte kollat så noga när jag varit och handlat ;)
 
Sv: Tvål till bebis

Jaha, finns det i en vanlig affär typ ICA eller maxi? Jag har väl inte kollat så noga när jag varit och handlat ;)


Jag köpte på barnens hus men det finns säkert på vanliga affärer.
 
Sv: Tvål till bebis

Jaha, finns det i en vanlig affär typ ICA eller maxi? Jag har väl inte kollat så noga när jag varit och handlat ;)

Coop här i stan har det ialla fall. :)
Har inte testat den men väl sett den på hyllan när jag stått och velat mellan barnoljealternativen ;)
 
Sv: Tvål till bebis

just när det har hamnat kräk eller när dottern hade väldigt illaluktade fötter har jag använt lite tvål... hemgjord, handgjord kallprocesstvål...
 
Sv: Tvål till bebis

Vanliga parfymerade våtservetter brukar fungera till att få bort just kräklukt.

Den tvålen jag har hemma annars är Babywash från apoteket. Och sedan babyolja och duscholja från Barnängen.
 
Sv: Tvål till bebis

Oj vad duktigt att göra egen tvål :), om det nu är du som gjort den. Så duktig är tyvärr inte jag så jag måste ha något som jag kan köpa och som inte är allt för besvärligt att få tag på.
 
Sv: Tvål till bebis

hård olivoljetvål brukar finnas lite överallt... och det är väl det jag skulle använda om jag itne gjorde själv... du frågade ju :angel::D ... men nej jag är ingen fan av mineraloljor och syntetiska rengöringmedel med konserveringsmedel i...
 
Sv: Tvål till bebis

Hur gör du den??? Eller jag kanske ska testa googla först? ;) Jag har ju inget att göra förrän bebisen kommer, har aptrist!
 
Sv: Tvål till bebis

Olivoljetvål låter ju inte så tokigt! Det låter naturligt och bra för en liten bebis. Får börja spana efter sådan.
 
Sv: Tvål till bebis

Rasmus kräks varje dag och det är inte lite, jag använder bara barnolja jag köpt på apoteket och han luktar inte kräk (bara allt han kräks på, som kläder och handdukar ;) )

Sen har jag olivolje tvål också men aldrig använt den.


Använder jag våtservetter eller pampers blöjor som har parfym så har jag en prickig-korv bebis med jätte röd rumpa sen. Så jag undviker att använda produkter med mineraloljor så mkt det bara går.
 
Sv: Tvål till bebis

Annars är ju Barnängen en väldigt bra tvål/duschcreme/schampoo
Har jag använt på min pojk sen han föddes (är 2 ½ år nu)
 
Sv: Tvål till bebis

Just det, barnängentvål har jag ju hemma. Jag har fått för mig att den ska vara mildare så jag använder den till mitt ansikte. Att jag inte tänkte på den! Men jag ska nog ändå spana efter olivoljetvål för den låter så naturlig och bra!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: Zacci
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 549
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 742
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 309
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp