Tvätta soffa och stor matta

Mirre

Trådstartare
Hur tvättar man det på bästa sätt för att få det ordentligt rent? Överdrag till soffdynorna kan tas av och tvättas i maskinen, men resten av soffan är fortfarande rätt sunkig. Även mattan under soffan är i stort behov av en tvätt, men hur ska jag tvätta den? Vi har högtryckstvätt men vad kan använda för medel?
 
Jag hade kollat efter textildammsugare, kommer inte på namnet för det, men går att hyra på hygglo, bauhaus eller liknande.

Då tvättar du med vatten + schampo men det suger upp vattnet direkt igen, och sen gör du detsamma med bara vatten i maskinen.
Går att använda till soffa och matta.
 
Jag hade kollat efter textildammsugare, kommer inte på namnet för det, men går att hyra på hygglo, bauhaus eller liknande.

Då tvättar du med vatten + schampo men det suger upp vattnet direkt igen, och sen gör du detsamma med bara vatten i maskinen.
Går att använda till soffa och matta.
Fungerar det även på bäddmadrasser? Jag har förutom mattor och soffa en memoryfoammadrass som är 180 som skulle behöva sig en omgång.
 
Fungerar det även på bäddmadrasser? Jag har förutom mattor och soffa en memoryfoammadrass som är 180 som skulle behöva sig en omgång.
Just tempur vet jag inte, jag var tvungen att googla snabbt och då stod det absolut inte, i princip. Så jag vågar faktiskt inte svara på det. 🤔
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 564
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 721
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 814
Senast: mamman
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp