J
jappisen
Är det någon som vet vad man kan göra om man hittat två tamkaniner ute? Finns det något likande kattjouren fast till kaniner? Min kompis som har dem just nu har ingen möjlighet att behålla dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har hört detta förr när djur lämnas in som hittegods att upphittaren uppmanas ta hand om djuret. Det är för dåligt tycker jag, bara för att man hittar ett bortsprunget djur och är snäll och lämnar det till polisen så ska man ta hand om det åt dem. En upphittad väska får man ju inte direkt ta med sig hem för förvaring tills ägaren hör av sig. Polisen borde kunna ordna med inhysning av upphittade djur precis som annat hittegods annars känns det inte som så stor mening att gå till polisen...
Fast en väska kräver inte massa resurser i omhändertagande heller.
Dock borde det ju gå och hitta en lösning, ja. vissa poliser samarbetar väl med omplaceringsverksamheter, tex hundstallet?
Har hört detta förr när djur lämnas in som hittegods att upphittaren uppmanas ta hand om djuret. Det är för dåligt tycker jag, bara för att man hittar ett bortsprunget djur och är snäll och lämnar det till polisen så ska man ta hand om det åt dem. En upphittad väska får man ju inte direkt ta med sig hem för förvaring tills ägaren hör av sig. Polisen borde kunna ordna med inhysning av upphittade djur precis som annat hittegods annars känns det inte som så stor mening att gå till polisen...