Två klor är avbrutna på ena tassen??

H

HeRomer

Ja vi har varit borta över helgen o min ena katt har sår på många ställen men just på ena tassen har två klor blivit avskurna/eller brutits av, o det är rättså långt in de är avbrutna. De är varigt o ser inte alls bra ut. ngt tips va ja ska göra? Sköljer just nu med sår rengöring, typ jodopax..

Funderar att ringa till vet men sambon tycker att jag ska vänta o se. o att de egentligen inte gör någt annat än ja gör?!?!

Sv: Två klor är avbrutna på ena tassen??

Kan väl alltid vara bra att ringa veterinären, såren kan ju vara infekterade och då kan ju antibiotika behövas.

Sv: Två klor är avbrutna på ena tassen??

Ring veterinären. Klokapslarna kan behöva opereras. Min kisse slet av en klo, vi rengjorde men tog henne senare till vet som sa att det behövde opereras.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 167
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama