Två kaniner tillsammans

Sv: Två kaniner tillsammans

Vår ena kanin dog tvyärr i helgen som var:cry:. Det var en kastrerad hane.
Kaninhonan som är kvar sitter nu bara och deppar vid stängslet, som att hon hoppas att han ska komma tillbaka. Hon äter litegrann men är inte alls som vanligt.
Min tanke var först att försöka få tag i en kastrerad hane, men det verkar vara lite knepigt.
Går det att köpa en honkanin till? Har läst och läst på nätet, men alla säger olika.....:confused:

Jag beklagar! Usch vad tragiskt :cry:

Jag har en kastrerad hane och en hona tillsammans, kullsyskon. De är väldigt fästa vid varandra. Nyligen fick jag för mig att honan hade en tumör under magen och att avlivning var enda alternativet. Vi tog henne till veterinär och det visade sig att hon var helst frisk, men jag hade redan börjat oroa mig för vad som skulle hända med brorsan om honan skulle avlivas.

Om hon hade varit sjuk och blivit avlivad och han hade blivit jätteknäckt hade jag nog avlivat honom också. De har tillbringat hela sina liv ihop liksom... om det hade gått någorlunda bra hade jag nog tagit in honom, eftersom han är utekanin. Då hade jag kunnat tillbringa mycket mer tid med honom än om han hade varit ute. Ett alternativ kanske?

Lycka till!

Sv: Två kaniner tillsammans

Tänkte bara uppdatera er lite!
Det går superbra med kaninerna!
Efter några dagar provade vi att släppa ihop dem inne. Men då låg vår ena kanin bara under sängen så de hälsade inte ens...
Vi väntade en vecka till och tog in dem igen. Nu var det verkligen inga problem! De låg brevid varandra inne och var hur vänliga som helst!
Så efter de så delar de bur och allt är frid och fröjd!

Liknande trådar

Övr. Djur Idag när jag va ute hos våra två hermelinkaniner så insåg jag att den ena av dem låg för döden. Hon mådde bra igår så det måste ha gått...
Svar
4
· Visningar
2 392
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: cassiopeja
·
T
Däggdjur Min son fick i höstas sin efterlängtade kanin. En kastrerad hane på 1½ år. Vi har inte så mycket erfarenhet när det gäller kaniner så vi...
Svar
2
· Visningar
1 478
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama