Sv: Två hästar?
Jag har haft två hästar konstant frånsett sommaren 2009, sen jag var tretton år. Det är hela min högstadie- och gymnasietid, samt alla år jag pluggat på högskola. Under större delen av gymnasiet hade jag tre, två tävlingshästar och min B-ponny, som jag bara promenadred. Tidsmässigt hinner jag definitivt med två under högskolestudierna, det var mycket tuffare när jag gick på gymnasiet och gick i skolan måndag-fredag, oftast 8-16. Jag står inackorderad, många utsläpp ingår, men jag sköter all mockning och alla insläpp själv.
Just nu har jag en tvååring som tränas cirka fem gånger i veckan (men självklart är det inte samma sak som en vuxen, ridbar häst, ibland kan det räcka med en kvart med denna lilla), och min halvpensionär rids varannan dag. Tanken är dock att tvååringen ska bli min nya tävlingshäst när hon blir stor.
Jag lever som singel, vilket gör att jag inte behöver ta hänsyn till någon annan, och det är absolut en fördel i det här fallet. Det är till och med så att jag kanske vill ha det så länge till, bara för att slippa ta tid från hästarna.
Men jag har ungefär två kvällar i veckan när jag är "fri", och då går jag på hockey med mina bröder. Men då får jag stressa rejält tidigare under dagen och pussla ordentligt för att få tiden att gå ihop sig med hästar och skola.