Två frågor...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Siekan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 795
S

Siekan

Hej!
Jag har ett halvblodssto som jag tävlar men jag börjar fundera på om hon har tröttnat:( Därför funderar jag på att betäcka henne.

Hon är nu 23 år gammal och är väldigt fräsch. Hon är i bra tävlingskondition nu. Hon fick föl förra året helt efter boken. Det ser inte ut att ha tagit på henne över huvud taget. Så första frågan är om ni tror att det är okej att betäcka henne igen?

Andra frågan är hingsttips:)

Jag vill nu i så fall ta en dressyrhingst på henne eftersom förra årets hoppstammade föl e. Cornetto rör sig mycket bra:)

Stoet är e. Maraton-Rote Boldt-Urbino och är 1,57 cm hög.
Hon har en okej trav och en bra galopp. Skritt är jag lite dålig på att bedöma.
Hon har vackert huvud, lång välansatt hals, väl markerad manke, ngt brant bog, okej kors. Hon är ngt pararellförskjuten fram. Hon har en bra typ och är av den ädlare modellen.

Hon har ytterligare två föl en e. Stanford som startat 1,50 hoppning och en e. Bourbon som tävlar lätta klasser i dressyr. Jag vet ej så mycket om den men tror att den både rör sig bra och hoppar bra.

Svensk, tysk eller holländsk spelar ingen roll men hingstar jag gillar är:

Highlander
Dionysos
Rosevelt
Don Romantic
Bocelli

m.fl.:D

Tack på förhand

MVH
Siekan

Sv: Två frågor...

jag skulle utnyttja att hon är dubbeltalang och ffa tycks ge föl med dubbeltalang.

De du har räknat upp är rena dressyrhingstar som vad jag vet itne har några överväldigande hopp-poäng, en av dem vet jag fick under 5 på bruks. jag skulle inte lägga det på ett sto med de kvaliteter och den stammen som din har.

Möjligen Rosevelt då, honom har jag sett live och han är otroligt fin.

Tackar för svar:)

Jo, jag har tänkt på det där med dubbeltalang och tittat på bla Tsarevitj och Ludwigs Champion. Vad tror ni om det?

Puttar

Ingen mer som har tips?

Kan tillägga att Dionysos ligger bra till eftersom då kan jag åka till hans station:idea:

Liknande trådar

Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 282
Senast: Cambrie
·
Avel Ja sitter redan nu och klurar, det är många hingstar som det ska kikas på och mycket att lära sig. Har ju bara tittat på hopphingstar...
2
Svar
27
· Visningar
3 167
Senast: Fenestra
·
S
Avel Hej! Jag skrev för ett tag sen att jag ville ha hjälp med dressyrhingst till mitt sto en nu har jag ändrat mig och vill ha en...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: Siekan
·
Avel Jag rider och tävlar ett sto som ägaren nu vill betäcka i vår men behöver hjälp med lite hingstförslag. Stoet är ett halvblod e...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Nelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Uppdateringstråd #2