två frågor om sitsen...

Z

Zeroo

Jag har två frågor om jockeysitsen..

..hur gör ni för att stärka/träna era ben(speciellt låren)?..

..hur sitter/står ni i sitsen? Liksom lägger ni benen eller tyglarna(och händerna) på hästen som stöd eller står ni helt och hållet?..

Sv: två frågor om sitsen...

tips, titta på tråden "Ny bildtråd" En bit in finns ett lååångt inlägg av Ninni om sitsen.. :)

Du ska hålla balansen med benen/magen/ryggen, inte genom att ha händerna på manken, skulle hästen snubbla hade du i så fall fortsatt framåt över huvudet... :angel:

tips, titta på tråden "Ny bildtråd" En bit in finns ett lååångt inlägg av Ninni om sitsen.. :)

Du ska hålla balansen med benen/magen/ryggen, inte genom att ha händerna på manken, skulle hästen snubbla hade du i så fall fortsatt framåt över huvudet... :angel:

Tack för svaret!! :D

Hej föt att träna/stärka mina ben så rider ja så många hästar ja bara kan varje dag och när ja står i sadlen så har ja så raka men så möjlig men ändå lite böjbara så man kan följa med hästens takt och upp med rumpan och ner med överlivet så höjer du blicken;)

Jag har två frågor om jockeysitsen..

..hur gör ni för att stärka/träna era ben(speciellt låren)?..

..hur sitter/står ni i sitsen? Liksom lägger ni benen eller tyglarna(och händerna) på hästen som stöd eller står ni helt och hållet?..

Tränings tips!:idea:

Stå mot en vägg, 90 graders vinkel (typ som man sitter på en stol), ta inget stöd med armar lr något sånt och sitt så nåra minuter (det känns)

Ett annat är att stå i en trappa eller liknande bara du inte står på marken!
Ställ dig på tårna längst ut på trappsteget och gå ner i jockysits det är jätte bra träning!

Och sen är det ju att rida mycket!!

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka