Sv: Tv-tips, onsdag kl 20.00
De hade ju också en del klipp från kattutställningen i Madison Square Garden i New York. Jag var där i höstas och hamnade på den utställningen (årets upplaga). Det var väldigt roligt att se. Mängder av fina raser som var nya för mig. Och kul att se hur amerikanska kattgalningar ser ut
Ganska lika de svenska! ofta lite udda människor. "men på ett bra sätt" som hon i dokumentären uttryckte det, hon med perserkatterna. hon var väl söt!
Det var också roligt att se lite mer "normala" amerikaner än New York-borna som ju ofta är rätt snygga och trendiga. Manhattan kan vara deprimerande hektiskt.
Jag är inte så ofta på svenska kattutställningar, men inte är burarna lika galet dekorerade här? Där var det verkligen precis lika hysteriskt som i dokumentären! Vi snackar rysch-pysch på hög nivå.
Och kattägarna matade verkligen sina älsklingar med liten sked ur nån sorts "barnmatsburk"?? Alla hade det! Och de där fjäderpinnarna som de lekte med katterna med. En av domarna som skymtade förbi i programmet kände jag igen därifrån också. Mycket amerikansk med en rolig broderiblus
men jätteintressant att lyssna på när hon bedömde kattterna.
Ja det här var lite meningslöst inlägg kanske, men det var i alla fall kul att vara med om en amerikansk kattutställning! Varenda kattägare var otroligt lätt att prata med. De berättade gärna om "sin" ras och hur deras katter var... fast det gör kanske djurägare överallt...
Dessutom var en organisation som omplacerar hemlösa New York-katter där och puffade för sin verksamhet. Det var såååå nära att jag tog mig an en liten en... hade inte varit så lyckat på planet hem kanske...