Tusentals hästar evakuerade

Den omfattande branden i trakterna kring Adelaide, Australien, har gjort att mängder av hästar har evakuerats. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Varlden/2015/1/Tusentals-hastar-evakuerade/
Det finns också ett okänt antal hästar kvar i det eldhärjade området. En del har det inte gått att flytta på då de har varit omringade av eld. Andra har lämnats av sina ägare när dessa har varit tvungna att fly under stor brådska.

Över min döda kropp att jag övergivit min häst i ett sånt läge.

Det finns också ett okänt antal hästar kvar i det eldhärjade området. En del har det inte gått att flytta på då de har varit omringade av eld. Andra har lämnats av sina ägare när dessa har varit tvungna att fly under stor brådska.

Över min döda kropp att jag övergivit min häst i ett sånt läge.
Och jag ser det helt tvärtom. Vi diskuterade det här på gården för ett tag sen (under Salabranden), vi är åtta stycken som bor här permanent varav tre små barn och så finns det över 30 hästar. Skulle vi behöva fly snabbt för att själva överleva så skulle vi plocka med alla människor och lämna hästarna. Inte en chans att vi skulle riskera alla våra liv för att koppla på transport och försöka lasta ett par (troligtvis skräckslagna) hästar. Oavsett skulle vi ju omöjligt kunna få med alla härifrån om det blev akut, så då skulle en hel hög lämnas.

Klart att det vore oerhört trist, men i ett läge där det står mellan ens egna och hästens liv tror jag nog att de flesta väljer sitt eget.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
428
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sent på söndagseftermiddagen avbröts tävlingarna i Liverpool International Horse Show på grund av en brand i ett garage intill där...
Svar
0
· Visningar
451
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bränderna som härjar i Kalifornien har tvingat tusentals människor att lämna sina hem. Likaså har många hästar evakuerats. Nu kommer...
Svar
2
· Visningar
540
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?