Turridning med okända.

C

Crusader

Känner någon till någon turridningsfirma med flerdagarsturer som inte inriktar sig på kompisgäng och dylikt? Med det menar jag att jag kan anmäla mig till en tur tillsammans med för mig okända människor?
Jag har tittat runt lite på hemsidor och så, men det framgår mest att man anmäler sig i grupp.

Sv: Turridning med okända.

På de turridnings stallen där jag praktiserade stod det med att man skulle vara en grupp, men man kan alltid ringa och höra om det finns en ledig plats i någon förbokad grupp...
Fast det var inte flerdagars turer:)

Fast då är ju det dumma att man är ensam ihop med en massa andra som känner varandra redan. Det är nog inte så lyckat.

Ja, iofs... annars får man väl fiffla ihop en grupp... annonsera ut en tidpunkt du tänker dig eller bara att du vill ha ihop en grupp på turridning..

Vad är det för turridning du menar? Har inte ditt westernställe sånt?

Tycker också att det skulle vara mest givande att ge sig ut med en helt "ny" grupp, utan befintliga kompis-formationer...

Hoppas att du får lite bra svar här, så kan denna också tjuvläsa! :idea:

Vad är det för turridning du menar? Har inte ditt westernställe sånt?

Turridning i vildmarken med övernattning. Eskilstunatrakten är inte så vild direkt.. om man inte rider i Skiftinge efter mörkrets inbrott :rofl:

När är huset klart?

Sorsellnäs lät riktigt bra. Inte så långt att åka heller eftersom det ligger i Dalarna. Hur är islandshästar att rida i jämförelse med en painted? Är de stötigare i skritten och traven eftersom de har kortare ben?

du har ju nordritt här i gbg.. eller kungälv är det väl rättare sagt..
De gånger jag har varit där tycker jag att det varit väldigt blandat.. ibland har det varit att så gott som inga känner varandra och ibland har man varit en ensam grupp med de man känner.. man stannar alltid och fikar mitt i ritten också och stämningen är ju kanon, alla pratar med alla

glömde ju....
man rider på nordsvenskar och om de har fleradagarsritter har jag ingen aning om:)

Turridning i vildmarken med övernattning. Eskilstunatrakten är inte så vild direkt.. om man inte rider i Skiftinge efter mörkrets inbrott :rofl:

När är huset klart?
Usch, tala inte om Skiftinge! :crazy:

Huset ska besiktas 15/5. Inflytt några dagar efter det beroende på av de hittar.

Skogsgärde islandshästar i Hallands inland har trevliga tvådagarsturer.

Tror man kan anmäla sig bara själv på Udda Äventyr. Men jag är inte säker då jag inte varit där själv, men ska kanske dit med pappa i sommar :)

Dock är det en bit bort, i norrbotten. Men jag kan PMa en länk om du vill ^^

Hur är islandshästar att rida i jämförelse med en painted? Är de stötigare i skritten och traven eftersom de har kortare ben?
På islandshästar brukar man tölta eftersom det är oerhört mycket bekvämare än att trava...

Jag har aldrig ridit en painted så jag kan inte jämföra. Jag kan ge svar om en månad för då har jag antagligen provat på westernridning...
Personligen tycker jag att en islandshäst är bekvämare i alla gångarter än ett vanligt halvblod. Om det nu säger nåt...

Sorsellnäs lät riktigt bra. Inte så långt att åka heller eftersom det ligger i Dalarna. Hur är islandshästar att rida i jämförelse med en painted? Är de stötigare i skritten och traven eftersom de har kortare ben?

Inte stötigare i skritten nej, men traven kan upplevas stötigare än på en paint, eftersom islandshästarna tar kortare steg. Dock kan en islänning också ha en väldigt behaglig trav, beroende på hur den är tränad samt storlek -finns ju något större isisar med längre steglängd.

Tycker absolut du ska testa på islandshästarna, underbara!

Min islandshäst i behaglig trav :)

5.jpg

Hur är islandshästar att rida i jämförelse med en painted? Är de stötigare i skritten och traven eftersom de har kortare ben?
Det är nog ingen större skillnad. Förresten är det nog störst risk att det blir "grisepass" om du ska rida isis! :rofl:

Oftast på turridning med islandshästar rider du i tölt istället för trav, just för att få denna underbara upplevelse. :)

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 549
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 560
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 498
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar