Nu handlar ju trådstarten om just personer som dött, och jag har inga problem att kallas för torr för att jag anser att ditt inlägg var opassande i tråden. Om vi nu måste benämna varandra..
Vi har redan pratat om riskmedvetenhet i tråden, men skulle vi sätta säkerheten före allt i alla sammanhang så skulle vi inte kunna göra någonting alls. Definitivt inte köra bil. Säger vi samma sak där, dålig riskbedömning, ni som krockade och dog? Jag promenerar också en del i naturreservatet här där en yrkesmilitär hittades död i en reva för inte länge sen. Kan det hända att jag går en sväng trots att mobilen börjar blå låg på batteri? Ja, annars kanske jag inte hinner ut alls.
Man ska ha stor respekt för naturen. Sol, kyla, väder och vind. Vi bör prata mer om det här i samhället, särskilt när värmen börjar bli ett större hot även för oss norrut. Men jag tycker också att det är fult att sitta i hemmets trygga miljö och fnysa åt folk som dör och säga ”dålig riskbedömning”. Vi vet inte vad som hänt i alla fall, och även om det är en dålig riskbedömning som ligger till grund så går det att diskutera på ett mer respektfullt sätt.