T

Tinka

Jag undrar om någon vet vad man kan köpa fodertunnor? Skulle behöva 3 st.......
 
Sv: Tunnor?

Granngården har fodertunnor, ganska dyra dock.

Annars kan man ha foder i en såndär tvättkorg i hårdplast med lock.
Funkar jättebra tycker jag :)

De flesta tunnor med lock brukar fungera.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tunnor?

Jag köpte min i en hundaffär...Står Triumph på den = hundmatsmärke..Funkar bra det med ;-). Säger som ovanstående...allt med lock funkar bra.
 
Sv: Tunnor?

Det finns även på Nordpost. IKEA har ju lite olika tunnor etc. som är tänkt till förvaring men som kan fungera jättebra till foder...
 
Sv: Tunnor?

Rusta har svarta tunnor med lock för ca 100 kr. Det sitter ett klistermärke föreställande ett hästhuvud på tunnan.
ÖB har också men jag kommer inte ihåg vad dom kostar, runt 150 kr med lock har jag för mej.
 
Sv: Tunnor?

På Ikea har dom förvaringslådor(vit, plast) som är smarta om man har platsbrist, man kan ställa dom på varann. Kostar typ 150:-
 
Sv: Tunnor?

köpte 1 på granngården för flera år sedan, minns inte vad den kostade. köpte 1 här i vecka på eko:- för 119kr.
 
Sv: Tunnor?

jag annvänder gamla soptunnor som jag köpt av kommunen för 50 spänn. Det är jättesmidigt, det går i mycket pluss att dom är lätta att flytta på. Man måste dock sanera dem innan man annvänder dem..
 
Sv: Tunnor?

Har en sådan tunna från Rusta, den rymmer inte så jättemycket.
3/4 säck Fibergi får jag bara i den.
 
Sv: Tunnor?

Vart kan man hitta sådana soptunnor?
Hos kommunen, ja, men vart, hos renhållningsbolaget?

Skulle vara himla praktiskt med en sådan där med hjul på :idea:
Bara att köra runt med tunnan när man ska fodra, så slipper man bära hinkar fram och tillbaka.
 
Sv: Tunnor?

Vi har en tvålfabrik i närheten som pappa har fått köpa såna där blåa tunnor av. Billiga och rymliga. finns i olika storlekar. Den enda sort som vi har fått i en hel säck betfor i än så länge! Obs!! Rengör noga innan användnng! Tvålingredienser är inte så hälsosamma i koncentrat.
 
Sv: Tunnor?

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vem jag pratade med det var så länge sedan, :confused: men det låter ju lågiskt att det var med renhållningen..
 
Sv: Tunnor?

Du kan köpa lite överallt t.ex. IKEA, TRE HÄSTAR, GRANNGÅRDEN osv. :)
 
Sv: Tunnor?

För ett par år sedan hade en av mina kompisar lite känningar på tidningen här, de köpte vattenlösligt lim (har jag för mig att det var) i tunnor alldeles lagom till en krafftsäck. Vi fick så många tunnor vi ville. Billigt och av bra kvalitet.

Kolla på närmsta tidning.
 
Sv: Tunnor?

Tittade på såna idag. Var på svenska foder. Dom hade jättebra 70 liters med lock för 119:- såna ska jag köpa för i mina från Ikea går det bara i 20 kilo.
 
Sv: Tunnor?

På större Blomsteraffärer brukar det finnas större tunnor med lock att köpa, annars Rusta eller Granngården...
 
Sv: Tunnor?

Har oxå soptunnor fr kommunen. Vi hämtar havre o korn i dom. Skit bra, bara att rulla på/av transporten.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 740
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
319
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 796
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp