Tunnare fårskinnspadd

Corax

Trådstartare
Finns det någon tunnare men bra (dvs med tunnel)variant av fårskinnspadd?
Den jag har är något för tjock men hästen vill visst gärna ha lite 'fluff' under...

Finns det någon tunnare men bra (dvs med tunnel)variant av fårskinnspadd?
Den jag har är något för tjock men hästen vill visst gärna ha lite 'fluff' under...

Klipp ner den? Själv klipper jag tunnel på de jag tycker jag vill ha men som saknar tunnel.

Är den för tunn är det ju meningslöst med tunnel, eftersom det ändå inte blir någon frigång i praktiken.

Jag har en mattespadd, utan fluff på ovansidan (det går att välja bort och min häst hatar fluffet bakom sadeln). Jag upplever den inte som särskilt tjock alls.

/Lavinia

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
632
Senast: Ninnurur
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård