tunna sulor

FT_ryttare

Trådstartare
Min hovslagare hade nu vid senaste skoningen påpekat att min häst var tunn i sulorna på båda fram ( jag var inte med under skoningen).

Nu undrar jag om någon har erfarenhet av detta, vad det kan bero på (brist i fodret?) och vad man kan göra åt det?
Hösten har varit blöt så misstänker att det kan bero på det?

Övrigt kan sägas att hästen har vuxit bra i hovarna.

Sv: tunna sulor

Vårt fullblod har tunna sulor, speciellt fram. När det är lerigt å blött penslar vi med tjära under varannan dag som torkar upp så sulorna hålls hårda, sommaren när det är torrt smörjer vi med Rapsolja, vintertid när det blir hårt i marken får han även flytsulor fram.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 143
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
734
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 953
Senast: Missemus
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka