Tunn regnjacka

Westernryttaren

Trådstartare
Har svårt att hitta en tunn regnjacka som verkligen
håller regnet ute + att den ska andas oxå!
Många jackor står att dom är vattenavisande, men när
det regnar för mycket så blir man blöt på insidan endå.
Är det ngn som har ngt tips.
Tjockare regnjacka till hösten har jag redan så
det ska vara något tunt till sommarendagar.

Jag har en jacka från hööks, fast jag vet inte om du räknar den som tunn. Den är grå med avtagbar luva och så är det "gummiband" vid midjan ung. Den höll ute regnet när jag red i regn i ca 4 h.

min mor har denna från mounationhorseSupreme heter den.
supreme.jpg

mkt bra, skaljacka..är ju inte fodrad, men kan även användas på vintern m fleece o andra tjockare tröjor under. väldigt vindtät också. och står emot vatten mkt bra. Dock kostar den en slant..uppåt 2000:- tror jag bestämt..men det är den värd+ att den är väldigt snygg också!

Jag har en HellyHansen regnjacka som är tunn med bara ett meshfoder i. Har inte haft tillfälle att testa den i hällregn, men jag gillar den än så länge (köpte den för ett par veckor sedan). Lite dyr förvisso (1200kr) men hellre det än en läckande billig.

Jag har också en Mustojacka, jag vet inte vilken modell, men den är i alla fall riktigt bra och vattnet rinner av den när det regnar :)

Jag vann min på en tipsrunda på en företagsfest :)
Det enda som jag inte gillar med den är att det står "Volvo Ocean Race" på den... Men den duger ju fint som stalljacka ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 985
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 834
Kläder & Bli fin Om man inte får posta en sån här tråd p.g.a reklam ber jag om ursäkt. Men jag är ute efter en tunnare jacka och jag tänker på de där...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat