Tunn päls

G

Galathea

Min dobbisflicka har ganska tunn päls, man kan liksom se huden lysa igenom. I övrigt är den blank och fin. Är det normalt att dom har så tunn päls när dom blir lite äldre? Hon är 6 år nu. När vi tog över henne åt hon något foder som hette Bonso eller liknande, men det var till stor del spannmål i det så vi bytte. Nu äter hon RC och har gjort det i 4 månader ungefär. Tänkte att pälsen kanske skulle bli bättre om hon fick lite bättre foder men icke. Kanske är det för kort tid? Eller kanske är det bara så hennes päls ser ut? :confused: Någon pälskunnig som har någon idé? :smirk:

Sv: Tunn päls

Ja, det är nog för kort tid om hon ätit ett sådant foder under flera år.

Fisk- eller laxolja samt extra B-vitamin (B-kombin eller ex Standardt Biotin) gör att hon lättare sätter päls igen!

Sv: Tunn päls

Bara jag som är ivrig då. :smirk: Hon har ätit det andra fodret i flera år skulle jag tro. Dom brydde sig inte så särskilt mycket.

Men jag kanske kan testa b-vitamin då för att hjälpa pälsen lite extra på traven. Tack för tipset! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 080
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 560
Senast: super
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
2 538
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama