G
Gisburne
Jag köpte ett fullblodssto för några veckor sen och hon har sedan dess gått på bete dygnet runt. Hon var tunn när hon kom, men inte MAGER direkt. Hon har gått upp lite i vikt (liten "hömage") under tiden hon gått på betet, och hon har fin muskulatur både om bogen och baken. Men hon är likförbenat tunn över revbenen (de SYNS!) och halsen och ryggen. (Dåligt musklad, bland annat.) Hon har gått på bana, men inte de senaste två åren. Sånt spelar ju såklart in, men...
Sure, fullblod ÄR tunna, särskilt f.d. löphästar, men det känns inte bra att man ser revbenen så himla tydligt när hon rör sig. Inte efter flera veckors bete. (De andra hästarna i hagen är som tunnor!) Hon är avmaskad och är frisk och pigg i övrigt, så jag misstänker inte mask eller dylikt. Och äter gör hon ju.
Sure, fullblod ÄR tunna, särskilt f.d. löphästar, men det känns inte bra att man ser revbenen så himla tydligt när hon rör sig. Inte efter flera veckors bete. (De andra hästarna i hagen är som tunnor!) Hon är avmaskad och är frisk och pigg i övrigt, så jag misstänker inte mask eller dylikt. Och äter gör hon ju.