Tunn och stripig

E

Expensive_Hobby

SVANS...Hur gör man för att få en tjock och fin svans igen?

Sv: Tunn och stripig

Det bästa tycker jag är att bara låta den vara! Borsta ALDRIG ur den! Bara i riktiga krisfall! Pilla ur smuts, halm osv med fingarana.. Men låt lera, vanligt smuts,tovor mm. vara kvar. Detta är inget som sliter på svansen om det bara får hänga kvar. Det slits om du försöker reda ut den utan ett bad..

Klipp den nertill så den inte slits i "topparna". Låt den inte bli för lång. Och sen om du ska iväg någonstanns så hästen måste vara fin, tvätta svansen, i med MASSOR med pälsglans red sen ut svansen med fingrarna.. Det tycker jag är det absolut bästa..

Sen tror jag det är B-vitamin som är bra för hårväxten.. Eller?!

Det är en lång process att få en riktigt fin svans!

Lycka till! :smirk:

Sv: Tunn och stripig

Man borstar den inte. Om man nu måste så använder man pälsglans innan man borstar så slits den inte lika mycket. Svansen ser tjockare ut om man klipper den ganska kort.:)

Liknande trådar

Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
403
Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 176
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 263
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 018
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar