Tunn man, obefintlig svans och pannlugg.

E

ekran

Hej! Är det någon som vet vad man kan göra för att få man och svans att växa lite bättre. Finns det någon vitamin eller fodertillskott som man kan ge? Har en 12 årig vbl. valack som aldrig haft speciellt bra man och svans. Han gnuggar dessutom bort en stor del av svansen. Manen är lång, men jätte tunn. Pannlugg har han nästan inte. Tacksam för svar:bow: /Anna

Sv: Tunn man, obefintlig svans och pannlugg.

På min shire så har jag precis klippt av manen o stubbat den. Tänkte klippt så långt ner det gick, men det blev en liten ståndman. Så ett tips är att helt enkelt kapa av den, o låta den växa ut. då kan den bli tjockare. Att klippa topparna med jämna mellanrum är oxå bra. Kapade även pannluggen rejält så den ska växa ut o bli jämntjock o fin.
Nån kommer säker säga nåt om kiselgur, något jag själv inte provat dock.. Men kan kanske funka, el B-vit.

Hej! Är det någon som vet vad man kan göra för att få man och svans att växa lite bättre. Finns det någon vitamin eller fodertillskott som man kan ge? Har en 12 årig vbl. valack som aldrig haft speciellt bra man och svans. Han gnuggar dessutom bort en stor del av svansen. Manen är lång, men jätte tunn. Pannlugg har han nästan inte. Tacksam för svar:bow: /Anna

steel joint sägs ska hjälpa till....:bump:

Hej! Han har haft stupp lugg flera gånger för att se om den skulle växa ut..hjälpte inte. Sedan har jag försökt toppa man och svans, men det verkar inte ge något resultat. :( Men tack för svar

Okej, tack, ska kolla vad det är för ngt. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla! Har en 22 årig nordsvensk valack på foder som jag har haft i cirkus 4 månader nu. Hans ägare hade honom på lösdrift, men har...
Svar
11
· Visningar
1 895
Senast: ptr
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 219
J
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva lite foderråd. Min häst är 18 år, halvblod/travare, 178 cm i mankhöjd. Han rids 5-6 dagar i veckan ca 50-60 min...
2
Svar
20
· Visningar
13 115
Senast: Leroy Udsen
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 570
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit