Tungjobbat i stallet

Sv: Tungjobbat i stallet

Ryggen är kanske inte det största problemet utan armbågar och handleder:crazy:
Men jag välkomnar stallarbetet in på 2000 talet, det finns ingen bonde idag som skulle göra det arbete för hand som utförs i stall.

Nej, haha, både min karl och min svärfar skrattade när de läste ATL i morse... men jag förklarade för dem att vi är tacksamma för IKEA-påsarna - tänk hur det var innan de fanns :eek:.

Ja fy va det kan vara jobbigt att jobba i stall ibland och inget fackförbund kan ge stall"drängar/pigor" någon hjälp heller. Dock så ser många arbetsgivare till att de som jobbar har det bra. Men många moment är tunga och passar inte alla även om man älskar hästar. Hö och halm är tungt att bära på och det är något man måste räkna med. Ryggen tar stor skada inom travet då lärlingar ofta får köra i lite sämre vagnar med dålig stöt dämpning. Och för långa/korta grepar skall inte vara ett problem det är bara att säga ifrån direkt till arbetsledaren/chefen. :idea:
Mitt tips är var inte rädd för att sjukskriva dig om du får problem och gå till läkare direkt om det är något som inte står rätt till.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Stallmiljön behöver bli säkrare för unga som arbetar och vistas där. Ofta brister arbetsgivaren i att kartlägga risker och åtgärda dem...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Brist på samordning och för sen och dålig information. Bland dem som drabbats av storbranden är kritiken hård mot myndigheterna. ...
Svar
0
· Visningar
481
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera kor har inte tillräckligt med plats i stallet för att resa sig. Dessutom är vissa av fåren för magra och tillstånd saknas för att...
Svar
0
· Visningar
616
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Socialdemokraternas ekonomisk-politiska talesperson Magdalena Andersson förklarade nyligen för tidningen Equipage att hon inte ser någon...
Svar
0
· Visningar
521
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix