Tumoral calcinos?

H

Haxa

Veterinären som just har undersökt min häst har misstankar om Tumoral calcinos. Någon som har erfarenhet av detta?

Sv: Tumoral calcinos?

Termen innebär förkalkningar i en vävnad så pass mkt att det bildar knölar=tumörer. Har inget med cancer att göra. Drabbar oftast vävnaden nära leder vad jag vet, men kan förekomma på många ställen. Ger oftast inte symptom. HH

Okej, återkommer med vad veterinären kommer fram till på måndag efter röntgen.

Har nu blivit undersökt av inte mindre än 4 veterinärer med rtg och u-ljud. Ingen kan svara på vad det är. Ska på återbesök om 2 veckor.

Så ingen kan svara? Var sitter då denna förkalkning - förbening?
Ben bildas ju i dragriktningen, typ hovbroskförbening och ringbone, i dessa fall för att stabilisera en led, var sitter "din"" förkalkning/bening?

Vad ska ni (du och hästen) göra i två veckor?
Följer ni något program att bli bättre?
(hoppas det inte är "smärtstillande & boxvila")

Liknande trådar

Hästvård Vad har ni för erfarenhet av ormbett på häst? Min häst har varit svullen på mulen i en månad, veterinären som undersökte henne blev...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: zarmino
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 942
Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: annikarun
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
489
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka