Tummarna ur, en tråd där vi biktar oss om sånt vi påbörjat men det inte kom längre.

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
A

avslutat medlemskap

Ni vet känslan när man just hittat nåt påbörjat men bortglömt och förträngt, eller när man påminns om nåt man behöver men aldrig slutfört. Säg att det finns fler än mig som har sånt,,,,,,snälla,,,,,sjung ut.

Jag kan börja, eftersom jag har Renoulds syndrom och fryser ihjäl varenda dag hela vintrarna igenom bestämde jag mig för att fixa värmevantar och värmesulor, sulor och vantar finns här, en laddning uppladdningsbara batterier finns också, styrningen är byggd, batteribältet är ett gammalt bälte till en dykrigg som är perfekt men sen var det ju det där med att få tummen ur och sätta ihop delarna. Det är ett "gigantiskt" jobb som tar max 5 timmar,,,,,,,,jag började med det hela för över 5 år sen,,,,,,,,,,
Idag bestämde jag att nu S-K-A det bli klart för nu har jag ledsnat på att frysa ihjäl.

:o ssshhhhh :o *viskar* ... det ar for mycket att rakna upp allt ... men bredvid mig finns en korg med en stickning till en nyfodd som ar halvfardig. Problemet ar att barnet fyllt ett nu ... och jag har tankt varje dag nastan att jag ska sticka "snart" igen och da bara gora den lite storre. Nu ar barnet sa mycket storre att det ar klart att garnet inte racker ... och jag kan pusta ut.:angel:

Vart ska jag börja?

Kläder som behöver lagas, nu har en del ledat i flera månader i väntan på det. Om jag inte tar tag i det innan jul kastar jag nog dem :meh:

Måla om en bänk -skulle gjort i somras.

Massa fler saker men de var dessa jag kom på just nu.

Haha... Jag har såååå många projekt som jag sätter igång och aldrig slutför.

Störst är väl min examen, ynka C-uppsats kvar, men efter att ha fått nobben från handledaren typ tre gånger utan några mer exakta förslag på hur jag ska skriva istället, så tröttnade jag. Det är nu tio år sedan. :o

Annars har jag iaf sju olika projekt kring min databas, bla att kartlägga alla stofamiljer inom svensk fjordhäst, nedärvning av vita tecken, dödsstatistik etc som aldrig verkar bli klart. :arghh:

Alltså en miljon saker!

Allt från fönsterputsning, har bott i huset över två år, och innan dess var det inte gjort på minst fem..:p

Har inte bokfört ett enda kvitto på hela året:cautious:

Och massor med mindre projekt :laugh:

• Gilla
Reactions: ptr
Haha. Jaa. Utöver städningen menar du? Det där evighetsprojektet..

Nävars. Jag är mästare på halvklart. Jag har påbörjat så mycket. Nu har jag nog faktiskt avslutat med men jag låter bli att påbörja större grejer och projekt på huset. Jag försöker leja bort det i stället för det blir inte klart. Den hårda verkligheten. Jag har köpt ett set fotopärlor. Fortfarande inte öppnat det :meh: nu tänkte jag att det ska jag göra i jul. Vi får se!

• Gilla
Reactions: ptr
SÅ många handarbeten. Stora broderi tavlor, stickade tröjor, virkade filtar/överkast, strumpor...
Det enda handarbete jag faktiskt gör klart är nog lovika vantar för det går så fort, sen drar jag upp dom och börjar om. Garn är ju dyrt:(

Måla bord och stolar, som står och väntar.

Jag har en mängd projekt jag startade som jag inte verkar få tummen ur. Mitt examensarbete är väl det absolut mest påtagliga, och även om det går lite framåt så går det alldeles för sakta. :banghead:

Jag började bygga en foderhäck igår med tanken att bygga klart den idag, men det verkar inte bli så för jag känner mig helt omotiverad och jättetrött istället. Jag har tänkt att damsuga hemma och skrubba golven ordentligt i typ 3 veckor nu. Detta med tummen ur alltså....det är inte min grej. Det konstiga är att människor runt omkring mig tycker att jag är en sån do:er. :confused:

Målningar, teckningar och dylikt...har massor av halvfärdiga sådana. En del är halvfärdiga för att jag mentalt är "färdig" med dem, orkar helt enkelt inte fortsätta på något som jag inte tror att går att "rädda". En del andra är ofärdiga för att jag tänkt att fortsätta med dem när jag känner att motivationen faller på för just det projektet :cautious:

Fast uppenbarligen behöver ni då inte grejerna i lådorna. Åk till tippen med dem!
Det är egentligen det som är tanken. En kartong är arvegods som sambons syster ska kolla igenom om det är något hon vill ha och resten är skräp och typ krukor. Så släng eller bär ner i förrådet är det som gäller men det var det där med att få tummen ur :o

Såg den här tråden och kände år av stress och ångest komma rusande. Har levt med gård och halvfärdiga projekt som både var stora, dyra och svåra att slutföra och som skapade ångest deluxe, fick nog av skiten och gjorde mig av med rubbet och drog utomlands! :D

Tror dock jag snart får lägga min utbildning på listan över saker som inte blev färdiga, för jag tänkte byta inriktning totalt och börja plugga en YA-utbildning istället för min universitetsutbildning :o :D

Det konstiga är att människor runt omkring mig tycker att jag är en sån do:er. :confused:
Just detta har jag fått höra hur många gånger som helst, dom skulle bara veta sanningen,,,,, :o :angel:

En av "tummen ur-listan" har jag faktiskt kommit på hur jag ska lösa långsiktigt och det är det där med allsköns bråte som ska bort. Allt brännbart bärs direkt ner till panncentralen och langas in i pannan och när den är full så bränns det direkt. Det som ska till tippen körs dit varje gång jag ska till stan eftersom jag nästan passerar när jag ska handla, tar jag inte tag i det hela tiden så blir säckarna och prylarna stående tills det behövs en container för att frakta bort möget. Container är dyrt så därför tar jag mig i kragen och håller rent i "sophörnan".:up:

SÅ många handarbeten. Stora broderi tavlor, stickade tröjor, virkade filtar/överkast, strumpor...
Det enda handarbete jag faktiskt gör klart är nog lovika vantar för det går så fort, sen drar jag upp dom och börjar om. Garn är ju dyrt:(

Måla bord och stolar, som står och väntar.

Herregud, mina broderier hade jag helt förträngt. :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka