Tumbleweed, paid warm up och ungdom SQHA

R

reining_docky

Är det nån som ska vara med på tumbleweed tävlingen?
Jag tror det kommer att bli riktigt bra! :)
Synd bara att haltern på AQHA dubbelshowen kommer gå i det gamla ridhuset..där är det ju jättedammit och pepi sprayen kommer att dra till sej allt dam, så min häst kommer se skitig ut.
Vad tycker ni om paid warm up klasserna?
Jag tycker det är en jättebra ide!
Finns det nån ungdom som är medlem i SQHA här? Vad tycker ni om ungdomssatsningen i SQHA?
:bow: :smirk:

Sv: Tumbleweed, paid warm up och ungdom SQHA

Har skickat iväg anmälan idag så jag och Emma kommer med gamlingen men får ju bara starta all-breeds. Emma ska starta honom i Reining Open, Youth och Gröngölingen.
Själv blir det 2 trailklasser och 1 horsemanship för mig och gamling.
Slår vad om att han kommer att vara äldsta hästen där :D

Ja, Zorro kommer nog garanterat vara äldst där. Jag har iallafall ingen som konkurerar med honom. Själv har jag fullt upp med att välja ut klasser, det finns ju så många att välja mellan :bow:

Ja klasser för er ja :smirk: Visste du att han har vunnit reining med Emma nu i höstas?? Han har verkligen levt upp sen han fick börja tävla reining, han fullkommligt älskar det :rofl:
Bror kommer upp som groomer också.

Kommer ni på Aprilshowen också??
Det är ju kul att Zorro tycker det är roligt med reining, det är ju lite fart i honom. Själv har man ju världens största såskopp :D
Precis som jag vill ha det....

Vill också dit! Men just nu vet vi inte hur det går med Chappes spatt, och även om hon blir helt okej så kommer vi nog inte att hinna få henne i kondis tills dess.... :crazy:

/Carina :eek:

Ja vi kommer upp men utan Zorro, det finns ingen klass för honom då.
Var du glad att du har en såskopp och inte en het galenpanna som jag. Du vet väl ; better lazy then crazy :rofl:

Kan föresten berätta att Zorro gick igenom en stor hälsokontroll nu i början av januari och han har alla tänder och i perfekt skick, starkt hjärta utan blåsljud (äldre hästar kan visst få det), alla leder, ligament och senaor är torra och i skick som en 15 åring!!!
Inte illa med tanke på att han fyller 26 snart :love: :love:
Vet sa att det var bara att köra på och jag kan glömma att han kommer att lugna sig "när han blir äldre", mycket livsglädje i den hästen :D
Det känns jätteskönt att veta nu när han har börjat gå reining och jag var lite orolig.

Var har ni hittat propparna till dessa tävlingar? Roligt för dig Simpe att du har en så frisk och kry pålle!!!! 26 år är verkligen en hedersvärd ålder!!

Hej

du hittar dem här
http://www.tumbleweed.se/wpt/view/50/550/2550/

Anledningen till att jag skrev om Zorros hälsa är för att jag har hört att en del inte gillar att jag är ute och tävlar med en "sååååå gammal häst" men både Texas och Lenita har ju träffat min galenpanna så de vet att han är pigg och fräsch. Så här ser han ut
{0B2C4E10-1ACE-4AA0-B24A-7EA05A52AB39}.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Tack för det! Ska in och kolla direkt!
Vad spelar åldern på hästen för roll om den är pigg och glad?? De är nog rädda för konkurrens!!!

Undrar om inte han och Chappe kan vara släkt på nåt vis..... :angel: :rofl:
Han är allt för härlig "den gamle".... ;)

/Carina :eek:

Liknande trådar

Western Vi börjar med dag 1, clinic: Förmiddagspass, efter gemnsam uppvärmining med böjning, ställning och flyttning så delades vi in i grupper...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Sellan
·
A
Hästvård Min c-ponny, född -99, kom till mig 2 januari förra året. När vi köpte henne så hade hon inte varit i Svergie så länge, hon kommer ifrån...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Miss Sixty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2