Njae, det kan jag nog inte säga. Tror inte jag har vare sig skala eller enhet för "svårtuggat" installerat i min hjärna.
Monster är (tyvärr) inte särskilt förtjust i horn, så för honom varar de väldigt länge. Men det är ju för att han mest bara bär omkring det, lägger det på sin sovplats och skäller på det tills det flyttar på sig, och minerar bredvid sängen så matte ska svära roliga ramsor när hon kliver upp utan att se var hon sätter fötterna...
Men det är som sagt lite hårt i början, men mjukas upp ju mer hunden jobbar med det. Förmodligen är det väl lite långvarigare än råhudstugg i alla fall, men jag vågar mig inte på några noggrannare jämförelser. (Får dock säga att jag tycker det låter lite lustigt att du är besviken att din hund käkar sina tuggisar på "bara" några dagar, om Monster kunde få ett sådant tuggben att vara längre än 20 minuter vore jag glad.
)
Har du provat tjurmuskel (torkad tjurpenis) också? Det är hårdare än vanliga råhudstugg och de flesta hundar reagerar som knarkare när de får doft på en.
Sen hade jag nog aldrig vågat lämna en hund ensam med något slags tuggben oavsett hårdhet, jag är alldeles för orolig att något ska fastna i halsen utan att det finns någon där som kan hjälpa.